Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt identitet???


Hamlagrø

Anbefalte innlegg

Har ett tunelltelt som jeg ikke klarer å identifisere :wink: Teltet er kjøpt på mx sport første halvdel av 90 tallet og jeg har selv trodd att det var ett Helsport telt.

Teltet har tre stk telt stenger som er like lange (370 cm) Eneste info. på teltet er att det står Skarven på utsiden. Det er ett 3 manns telt med storm klaffer rundt hele. Når jeg søker på nettet finner jeg ett telt som har dette navnet og det er basecamp sitt (det ligner faktisk også)http://www.prisguide.no/produkt/basecamp-skarven-3-94346

Kan det være det eller er det noen på forumet som har andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt være det. Det er tunnel som har lik høyde så vidt jeg husker, klaffer rundt hele og har mulighet for både sideinngang og endeinngang i fortelt.

Vekt er rett over 3 kilo. Fantes og i 4 pers versjon.

Siden til Basecamp er basecamp.no men tror de har endret navn og litt detaljer på det nå.

Men rart om det ikke er en flik eller innprint eller et eller annet på teltet som viser produsent.

Noen jeg kjenner bruker som regel et slikt 3 manns når de er på vintercamp under 5 mila i Kollen.

Kostet vel bare 1799 på tilbud som regel så til den prisen var det vel et "mye for pengene" 3-4 sesongers telt som ikke veide altfor mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svingen: Skulle sef. hatt bilde men det fikser jeg ikke akkurat for øyeblikket :)

Borgern: Det ser dønn likt ut som den Basecamp modellen men det står skarven der logoen til BC står.

Teltet veier faktisk 4 kg, så det er mulig det er 4 manns modellen jeg har da :wink:

Det er kun 1 side inngang på denne modellen.

Virker ganske solid men ble litt skeptisk når jeg ikke fant det i sortimentet til Helsport :)

Skal ligge i det i natt sammen med sønnen min så vi får no håpe det står til i morgen (har blåst heftig på vestlandet siste 2 døgn).

Blir første telt tur på vinteren har bare erfaring med å ligge i fjell duk under åpen himmel.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt forskjellige produksjoner.

Det jeg har sett hadde 2 glidelåser på enden av forteltet så man kunne ha inngang der og.

Har selv Basecamp Dovre 3. Første teltet jeg kjøpte. Det er en billigere og enklere modell med glassfiverstenger og bunn som "bråker".

Manglert oglitt på lufting til vinterbruk så det ble en del kondens.

Så vift jeg husker hadde Skarven alu-stenger, "normal" bunn og bedre luftemuligheter. Er vel en del bardunfester på det så det tåler nok noe vind.

Var et telt jeg vurderte selv men så fikk jeg kjøpt et brukt Svalbard 3 til en bra pris så da ble det det istedet selv om det veier en del mer. Men de tåler vel litt mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ganske solid men ble litt skeptisk når jeg ikke fant det i sortimentet til Helsport :wink:

Det kan godt være Helsport selv om du ikke finner det i dagens katalog. Hadde selv et Helsport Stetind på slutten av 90 tallet. Dette var forløperen til Ringstind, som så ble Ringstind light. Utvalget og modeller endrer seg, heldigvis.

Det var vel heller ikke så mye BaseCamp å finne i hyllene på midten av 90 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamlagrø: amundsen kom nå frem til mål han og,var ikke dagen telt det :wink:

Når det er sakt så er det viktigast og komme seg på tur så første natt i det teltet som er ukjent får deg trenger ikke være mitt på vidda,viktigaste er og komm på tur :)

siden du skal ha med sønnen på tur er sikkerhet viktig,god tur Hamlagrø og lykke til med og finne ut av teltet,du kan jo sende mail til helsport og spøre,dem svarer veldig fort på mail er min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport har endra utvalget sitt ganske mykje og ganske ofte, så så finne eit eldre Helsportprodukt i ein nyare katalog kan ein ikkje rekne med. I tillegg har dei ofte laga eigne produkt for enkelte butikkjeder, desse produkta står heller ikkje i katalogen frå Helsport.

Men dersom det er Helsport, så skal det ikkje vera vanskeleg å finne firmalogoen på teltet. Finn du ikkje det, så er det ikkje Helsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i aller høyeste grad Basecamptelt i hyllene på midten av 90-tallet.

Særlig blant de sportsbutikkene som ikke var i en kjede.

Har Basecamp skiftet navn til High Mount, eller er det søstermerke?

Her finner du erfaring fra mitt første telt,som nettopp var ett Basecamp, type B-C 3 Ekstrem.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=24500&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da er vi tilbake etter en ganske så vindfull natt, teltet sto fint det så ikke ett vondt ord om BC :D Guttungen stor koste seg og det gjorde far også. Vi lå under tregrensen og faktisk ikke lenger hjemmefra enn att vi i verste fall kunne pakket sakene og reist hjem igjen.

Grunnen til att jeg fant ut att det ikke var ett Helsport var att jeg sjekket stangoversikten til H.S og der er alle modeller listet opp (veldig ok oversikt)

Svingen: Er klar over att det er litt "jålete" å være skeptisk til ett skal vi si lavpris merke, men blir om jeg liker det eller ei påvirket av utstyrs hysteriet som herjer landet :P Har forresten ett gamelt en stangs spisstelt i bomull (arvet av min bestefar) kansje jeg skulle ha begynt å bruke det bare for tune ned litt :D

Finnjpedersen: Er enig att det er litt dårlig med bardun fester på teltet (2 på hver kort vegg) Kunne det vært mulig a lage til noen ekstra fester med litt finger ferdighet?? vet ikke helt hvordan, men kansje noen har en ide til hvordan dette kan gjøres. Skal prøve å sende BC en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamlagrø:hehe du er nok i godt lag her,har dessvere blit alt får mye påvirket selv,driver og ser på hilleberg telt så er vel utstyr bevist selv har norheim telt selv dvs billig merke,billig merke fungere jo til sit bruk men har lyst på bedre selv :D

Hvor blir det av tur rapporten da? kommer den snart :D?

godt og høre att far og søn koser seg,slik det skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.