Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan "plotte" inn kartreferanse på Garmin Montana.


Shaug

Anbefalte innlegg

Heisann. Har nettopp kjøpt med en Garmin Montana 650 og har med det et lite spm. (Har lest litt rundt, men fant ikke svar)

Dersom jeg feks skal starte på en parkeringsplass, og skal gå til en koie, og vet kartreferansen til denne koien. Kan jeg da skrive inn kartreferansen på gpsen og så vil den finne ruten til meg? Og dersom dette går. Hvordan gjør jeg det? :)

Har innstilt gpsen på UTM UPS og WGS84. Kartreferansen jeg skal oppgi er i utm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Gratulerer med kjempepraktisk leketøy/verktøy :wink:

Om du plotter inn koordinater så vil du få opp det eksakte punktet på kartet, men du vil ikke få plottet en rute som du ville fått på en bil GPS....

Om du plotter koordinater så må du selv vurdere ruten, hvilken sti osv som funker...

Skal du ha en rute å gå etter, så må du ta jobben først i Garmin MapSource på din PC..

Hvor du tegner opp ruten du tenker å gå, med stopppunkter osv...

- Så skal du bare gå noen km å finne en bestemt hytte, så er det nok å plotte koordinater..

- Skal du derimot på en helge/ukes tur, så kan en grundigere planlegging på PCn først være lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å om det var et faktisk spørsmål om hvordan du legger inn koordinater for å navigere, så foreslår jeg å begynne med bruksanvisningen, Tror Montana har med trykket bruksanvisning? Ellers må du se på CDn...

Har ikke montana, men det er oftest i retning av slik...

Menyen --> "hvor skal du?" --> Coordinater --> Trykk inn koordinatene og gå mot punktet, følg stier osv som dukker opp i kartet...

(forutsetter at du har lagt inn kart av ditt område, om du ikke har kart, så får du fortsatt opp punkt og avstander, men du ser ikke stier, fjell, myr, vann osv...

Har du ikke innlagt kart, så bør/må du bruke papirkart sammen med GPS'n, og lære deg å lese av dine koordinater i kartet..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.