Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny skalljakke


kenholte

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en ny skalljakke og lurte på om noen har noen gode tips? Den vil bli brukt til allsidig friluftsliv; turer på fjellet, i slalombakken og toppturer på ski. Føler ikke at jeg trenger en til hvert bruksområde så er ute etter en jakke som fungerer til det meste:) Har sett litt på Norrøna trollveggen gtx men vet ikke om den kanskje ment for litt mer ekstremt friluftsliv?

Tips tak imot med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Norrøna Trollveggen Proshell og er veldig fornøyd.

Gode tilpasningsmuligheter, lang i ryggen, god hette og det aller viktigste: store ventilasjonsåpninger under armene.

Lommene sitter høyt oppe slik at de er brukende når du går med sekk og hoftebelte.

Den er også passe stiv i stoffet, slik at det ikke klistrer seg til kroppen i lett vind. Men dette er en smakssak.

Noe stiv pris, så det er en del å spare på å vente til det dukker opp et salg. Det er ofte 25% salg i diverse nettbutikker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcteryx alpha sv tall!

Fantastisk hette som fungerer bra også uten hjelm på hodet. Supert snitt, med plass til en god del tøy under. Det stoffet som norrøna har som forsterkning på albuer, armer osv. på trollveggen, har arcteryx brukt over hele jakken!

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg kan absolutt anbefale Arcteryx Theta Ar. Bruker den til det meste. God lenge og gode tekniske funksjoner. Husk bare at Arcteryx er noe store i størrelsen og at den nye frontglidelåsen Arcteryx bruker ikke er 100% vanntett.

http://www.arcteryx.com/product.aspx?EN/Theta-AR-Jacket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.