Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur med familie i Nordland


Behogs

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig investert i en Ally 18 DR i håp om å få med meg hele familien (2 voksene og 2 barn 11 og 13 År) på tur.

Siden jeg er ganske fersk når det gjelder kanoturer, så håper jeg at det er noen her på forumet som har litt erfaring med kanoturer i Nordland helst nord for Mosjøen og sør for Bognes. Jeg bor på Fauske og er klar over at det er kort til Sulitjelma og at der er mange fine plasser, men håper noen kan gi meg noen tips til andre turer som ikke blir for tunge for de minste i familien. Vil helst overnatte ei til to netter og ha mulighet på godt fiske.

På forhånd takk :-)

Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør til Mo i Rana og ta av mot Ternaby. Kjør til Grensa og sett ut på Uman, f.eks i Umbukta eller ved grensa. Da kan du padle så langt du vil innover Sverige. Har ikke padlet der selv, men kjørt innover mange ganger. Tror det kan være en flott tur. Tror du må ut av kanoen over noen terskler når du kommer inn mot Hemavan, men ellers flatt og rolig. Fordelen er at du har bilvei i nærheten hvis det skulle være noe. bakdelen er selvfølgelig at bilveien tar vekk litt av villmarksfølelsen. Du kan eventuelt padle på motsatt side av der veien går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.