Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna trollveggen pro shell jakke og bukse


eiesaren

Anbefalte innlegg

Annonse
Har drevet og sett litt på forskjellige gortex dresser i de siste, og lurer litt på hva jeg skal gå for. Hvilken erfaringer har dere med denne dressen? Skal bruke den på fjell/skiturer og scooter turer.

Jeg har den forrige modellen av Trollveggen gore-tex jakke og må si jeg er vedlig godt fornøyd. Slitesterk og har holdt meg tørr i flere år. Trollveggen serien er dyr og jeg har derfor nettopp kjøpt en Falketind dri3 bukse som er veldig lett og virker overraskende slitesterk uten at jeg kan gå god for den så tidlig. Ikke Gore-tex men skal være tett og pustende. Falketind serien er lette og ser veldig bra ut også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nyeste versjon trollveggen proshell og kan ikke si jeg er storfornøyd med den, synes det er dårlig slitestyrke på den i forhold til bla arc'teryx. Den nærmest uvirkelige slitestyrken til "gamle dagers" trollveggen er definitivt en saga blott. Men sånn bortsett fra hull i både bukse og jakke etter 6mnd forholdsvis forsiktig bruk så er jo snittet og detaljer på klea ganske riktig, ihvertfall i mine øyne. men det er klart at svir man av 10000,- på jakke/bukse så bør de helst holde litt lenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Trollveggen jakke og bukse fra ca 1995 som er i bruk ennå. Helt fantastisk slitestyrke! Ingen hull eller rifter, selv om jeg er MYE ute.

Men snittet på både buksa(posete rumpeparti og posete kneparti) og jakka (mye stoff, posete med napoleonslommer og vide i armer og ellers) er utdatert.

Skal kjøpe meg ny Trollveggen jakke og etterhvert bukse, men blir litt i tvil når jeg hører om dårlig slitestyrke. Har prøvd klærne i butikk, og passformen/detaljene passet meg og mitt bruk perfekt.

Jeg ligger sjelden ute, men det hender. Min bruk er dagsturer fra 4 til 12 timer.

Dette er siste dag i en pålagt 12 dagers ferie, der jeg har vært på ski med sekk i 11 av dagene.

Vil Norrøna klærne tåle dette eller bli utslitt på et år eller to? Da er det ikke verdt pengene, spør du meg.

Har mange Nørrøna artikkler som jeg er meget fornøyd med, så jeg vil helst være tro mot merket.

Arcteryx fenger ikke meg, og blir for snobbete:-)

Håper noen har en matnyttig erfaring med Trollveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil Norrøna klærne tåle dette eller bli utslitt på et år eller to? Da er det ikke verdt pengene, spør du meg.

Har mange Nørrøna artikkler som jeg er meget fornøyd med, så jeg vil helst være tro mot merket.

Arcteryx fenger ikke meg, og blir for snobbete:-)

Håper noen har en matnyttig erfaring med Trollveggen.

Jeg har tilsammen brukt en 7-8 Trollveggenjakker opp gjennom årene. Jeg tror det er rimelig opptimistisk å tro at den nye jakka vil holde i mange år med den bruken du beskriver. Min erfaring er at den må skiftes etter 1 1/2 til 2 år.

Men jeg tror ikke du finner noe vesentlig bedre.

Da jeg måtte skifte sist, ble det Recon jakke. Den har til nå tålt bruken bedre enn Trollveggen.

Jeg bruker Dovre bukse - den nye modellen har bedre slitestyrke (tåler mer bruk før utskifting) enn den gamle, men er mer utsatt for å revne.

Passformen på nye Trollveggen virket håpløs på meg.

(Arcteryx fenger ikke meg, og blir for snobbete +1 :shock: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jakka har fått et lite rift bak på ryggen og slitt hull ved manskjetten ned på armen, buksa har fått slitt hull nede på beinet i en søm. min første trollveggen dress blei kjøpt en eller annen gang rundt midten av nittitallet og hadde en helt avsindig slitestyrke! mulig det bare er meg men synes ikke arcteryx er noe mer snobbete enn alle andre high end merker, men så er jeg en av de som velger utelukkende velger uteklær utifra passform og egenskaper:)

håper du blir fornøyd med valget og får masse gode turer i klea:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig det er snobbete å bruke Norrøna også, men jeg bruker Norrøna av 2 grunner. De passer meg perfekt, og de er raske på å svare. Og det eneste som er blitt ødelagt til nå, er strikkene på gamarsjene, og der sendte de meg nye uten noen kostnad :shock: (Så grunn #2, service).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bukser tåler alt.. Har ei Trollveggen av ny modell. Suveren passform for vinterbruk. De nye glidelåsene er bedre enn alt annet. Har bestemt meg for at denne skal vare lenge, og vil derfor bruke den til skikkelige turer. Har billigere bukser som brukes til småturer og oppgaver som jeg vet kan ødelegge klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lompa vedr bruk og skikk

Jeg fikk en ny Trollveggen bukse til jul, og har dessverre ikke fått testet den i action enda (begredelig dårlig vinter her jeg bor foreløpig), men maken til bukse har jeg aldri sett.

Sinnsykt kult design, passform og den virker å være skuddsikker. Jeg tviler ikke på at man klarer å ødelegge den, men ....... vell ..

Jeg har en falketind fra før, 2011 årgang, også proshell, og min erfaring er at de tåler en solid runde med juling

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som kjøpte en Trollveggen Proshell bukse for ca ett år siden. Vi var tur i helgen da plutselig hele sømmen i skrittet gikk opp ved vanlig gange. Så selv om den nye Trollveggen kolleksjonen til Norrøna har fått mye skryt så har jeg inntrykk av at fortsatt sliter med samme problemer som med Lofoten serien de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

jeg har nyeste versjon trollveggen proshell og kan ikke si jeg er storfornøyd med den, synes det er dårlig slitestyrke på den i forhold til bla arc'teryx. Den nærmest uvirkelige slitestyrken til "gamle dagers" trollveggen er definitivt en saga blott. Men sånn bortsett fra hull i både bukse og jakke etter 6mnd forholdsvis forsiktig bruk så er jo snittet og detaljer på klea ganske riktig, ihvertfall i mine øyne. men det er klart at svir man av 10000,- på jakke/bukse så bør de helst holde litt lenger:)

Reklamerer du ikke?

Jeg holder på å kjøpe meg Trollveggen bukse, men blir litt i itvil når jeg ser diverse dårlig omtale av den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

  • Jeg har ei Trollveggen dri3 bukse. Jeg liker buksa godt - men har noen innvendinger
  • Pluss - god fasong og design.
  • Gode luftemuligheter
  • Drop seat(eller bæsjeluke om du vil) er praktisk, særlig på vinteren. Greit å slippe å ta av seg jakke osv for å få av bukseseler for å drite

Minus

  • Stoffet er lite slitesterkt - har blitt slitt/ loet etter kortere bruk enn ordetnlige goretex-bukser fra Norrønna og andre
  • Mindre vanntett enn ordentlig goretex - blir fuktig på lårene i vått vær
  • Mangler integrerte gamasjer. Strikkstramming + festekrok til sko er ikke nok for å holde snø ute på fjellski eller uten ski i løs snø, men funger til rando/telemark. Jeg må bruke gamasjer i tillegg. Ser Bergans har integrerte, avtakbare gamasjer i flere av sine bukser, men har ikke prøvd det
  • Lomme - lomme foran på låret er tull, gnag press på låret når du går! Lomme på magen har vertikal åpning med glidelås. Ting kan dette ut av lommer med vertikal åpning! Jeg har mista en mobiltelefon fra denne lomma. Norrønna-jakken min har også vertikale lommeåpninger. Jeg hater det!

Alt i alt er jeg fornøyd med buksa - luftemuligheter og passform trekker opp. Men det spørs om det ikke lønner seg å gå for goretex framfor dri3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.