Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Breheimen bukse for lav i livet, alternativer?


Phaser

Anbefalte innlegg

Jeg skaffet meg en Breheimen bukse i høst. Liker stoffet som er 2-lags Dermizax veldig godt. Kan ikke fordra tex bukser som er stive og knitrete. Eneste problemet er at jeg får den ikke til å henge godt nok på meg. Prøver med bukseseler men da blir den trang ett sted det ikke er behagelig ;) Føler jeg rett og slett burde hatt en bukse som var litt høyere i livet. Som samtidig har tilsvarende egenskaper som breheimen. Lurer litt på om en selebukse hadde vært lurt. En annen ting. Prisen skulle helst vært noe under 2000kr og bukser er jo nesten aldri på tilbud. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort samme erfaring med Bergans bukser.

Stoffet er bra, det tåler bruk og er vanntett lenge, men passformen er håpløs.

Mitt valg ble Norrøna Dovre bukse, men dessverre koster denne noe mer enn det du legger opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde breheimen i et par år før jeg kjøpte dovre. Dovre er en bukse for guder og way over breheimen.

Det skal visstnok gå ann å kjøpte seler til breheimen, bergans har noen de lager selv. Ellers er det jo fullt mulig å kjøpte noen seler med klips fra t.d. magasinet.

Du kan også sy på knapper og bruke forsvarets seler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

Jeg har seler, vanlige med klyper. Men som sagt så syns jeg det ender opp med å få buksa for langt opp i skrittet. Så på bergans sine seler, veit ikke hvor godt de fungerer i praksis men jeg ble skeptisk til festet. I bunn og grunn er det en borrelås på str. med ett kronestykke som holder dem oppe.

Med passe stramme seler fungerer jo buksa på ett vis men er ikke fornøyd.

Hvordan er stoffet i dovre buksa? like mykt som breheim? Får ta en kikk på den når jeg havner i en butikk som har den inne. Jeg har ikke dårlig tid så jeg kan vente på en kampanje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på bergans sine seler, veit ikke hvor godt de fungerer i praksis men jeg ble skeptisk til festet. I bunn og grunn er det en borrelås på str. med ett kronestykke som holder dem oppe.

Eg har bare gode erfaringar med Bergans sine bukseseler. Eg har brukt dei på jevnleg, og er no på den andre buksa. Eg har aldri opplevd at nokon svikt. Det er i alle fall mykje betre enn vanlige seler med klyper, det har eg vel aldri opplevd at ikkje har ramla av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Bergans Skogshorn suspender pants. Mener å huske at det står i katalogen at den skal ha høyere liv. Har ikke prøvd den selv. Mener også at den ellers skulle være ganske lik (hvis ikke helt lik...) Breheimen i materialvalg, snitt og løsninger. Ellers kan jeg slutte meg til de som anbefaler Dovre. God bukse, men Breheimen virker kanskje litt mykere og lunere. Den har jo nettingfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Bergans Suspenders som jeg bruker på min Bergans Rask, dette fungerer veldig bra.

Har også en Bergans Rauland med seler som jeg bruker kun vinterstid, den er kjøpt så stor at den gir "skorsteinslufting" sjøl med flere lag under.

Turbukse uten seler har jeg avskrevet, mulig det kan fungere om du har timeglassfasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.