Gå til innhold
  • Bli medlem

Perfekt dag på Ranastongi (1900)


Ingar

Anbefalte innlegg

Eg ser det er fleire som har nytt sola i Hemsedalsfjellet i dag...

Fire Hemsedøler, Reidun, Ola, kona mi Gunn Berit og eg, ville bruke denne fantastiske dagen til å kome oss på den nest høgste toppen i kommunen.

Sist underteikna var på toppen var det for å setje opp eit nytt trig-punkt signal då det gamle var blese ned. I Statens Kartverk sitt register heiter dette punktet Storbotteggen og høgda er 1900,279. Men heile massivet som toppen ligg på heiter Ranastongi og det er dette namnet som vert nytta lokalt også om toppen.

Vi køyrde til parkeringsplassen ved Vavatn (1124). Førti kroner til bommen er billig for ein slik start. :)

Dei fyrste tre kilometrane gjekk langs stranda av vatnet, til stølsgrenda Vabuleino. Føret var skarpt så tidleg på dagen, så vi sette på fellar før vi starta oppstigninga. Vi såg av spora at fleire hadde brukt påsken til å bestige Ranastongi.

Den vanlege skiruta følgjer Lysebøttåne til bekken deler seg under Lysebøttskarvet (1787). Der kan ein velje den relativt slake ruta på vestsida av skarvet opp til Lysebøttn eller det bratte skaret på austsida. Sidan vi fann det best å bruke fellar heile vegen valde vi det siste. Det kom kald trekk nedover dette skaret, så vi fann ein lun rasteplass under ein steinheller i bratthenget.

Etter kaffe, blautkokt egg og sjokoladekake etter Reidun sin førtiårsdag fortsette vi opp til det flatare partiet som startar ved kote 1700. Her var det flotte snøforhold og lett gange fram til toppen. Tre spreke karar hadde kome fram før oss og rasta under varden.

Ved varden og trig-punktet på toppen er det kasse med bok. Vi les der at eit anna par som starta likt med oss hadde gått turen opp på 1 time og 48 minutt. Vi hadde brukte nesten fire timar! :D Det hjalp litt på humøret at dei heitte Bente Fjeld og Tore Bjonviken ;-) og at dei berre hadde unna seg fem minutt pause.

Eg berre måtte få dei andre med meg fram på kanten og nyte utsikten ned i Hestebøttn. Om andre vil gjere det same så sørg for å ha fast fjell eller stein under føtene! Det heng som regel ein skavl ut over kanten og det er 400 meter nesten loddrett ned.

I denne høgda var det heilt vindstille og ikkje ei sky var å sjå. Både toppane i Jotunheimen i nord og Gaustadtoppen i sør var lett å sjå. Fantastisk! :D

Turen ned att gjekk fyrst vestover i halvannan kilometer slak utførkøyring i passe styresnø før vi svinga sørover og kryssa nedover i Lysebøttn. Denne ruta kan anbefalast, men eg kunne tenkt meg å ha fjellski som dei andre tre, i staden for langrennsski. Sol og frost hadde gjort sitt med snøen så det vart mange nestenfall og eit par ekte. :lol:

post-200-133474389887_thumb.jpg

post-200-133474389892_thumb.jpg

post-200-133474389896_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Takk for inspirerende turreferat. Jeg minnes en tur jeg selv hadde i området for 6-7 år siden. Da gikk jeg opp på Ranastongi fra Smådalen i Vang, rundet Hestbøtn og endte opp på den litt lavere nabotoppen Rankonøsi. Jeg synes særlig Rankonøsi er et flott fjell. Fra mange steder i Valdres ser det nærmest ut som en gullbarre. Dette bildet, tatt rett over Hestebøtn en sen ettermiddag i februar, viser den karakteristiske formen:

http://www.elmacho.info/rankonosi.jpg

Legger også ved en link til et bilde av Ranastongi. Her ses bl.a. det litt pussige tjernet oppe i fjellsiden, og som man typisk passerer når man bestiger toppen fra Smådalen.

http://www.elmacho.info/ranastongi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Artig å sjå Ranastongi frå den kanten. Området er meir storslagent enn noko bilete kan formidle.

Eg legg ved eit panoramabilete frå same turen.

Det hadde vore moro å gått ein rundtur over Rankonosi til sommaren eller hausten. Veit du (eller andre) om det er ein sti opp eggen mot Klanten, den vesle toppen aust for Rankonosi?

post--1-1334743901_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Hyggelig å se at det er flere enn meg som har gode erfaringer med besøk i dette fantastisk vakre området. Har i årenes løp angrepet disse fjellene fra både Hemsedal-siden og fra Valdres-siden, og må si at for min egen del, så vil nok sistnevnte foretrekkes.

Når det gjelder spørsmålet om det er mulig å komme seg opp på Rankonosi ad eggen til Klanten, så er svaret ja. Gikk der sommeren 2003, riktignok ingen sti, men allikevel nokså lettgått. Mye løs stein. Hvis man er litt uheldig(?) med veivalget opp mot kanten, kan man risikere å måtte ta i bruk hendene. For oss gikk dette greit.

Håper bildene leder inn i fristelse.......

PS. Fra hyttevinduet på Vaset vil jeg bestemt hevde at Rankonosi, ser ut som et Indianerfjell fra en blodig westernfilm. Ugh-ugh.

post--1-133474390117_thumb.jpg

post--1-133474390128_thumb.jpg

post--1-133474390135_thumb.jpg

post--1-133474390145_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supre bilete!

Eg brukar å be fadervår med yngstemann kvar kveld, men i dette tilfellet let eg meg freiste likevel.

Takk for tips om oppstigninga til Klanten! Eg trur eg må ta ein tur over toppane rundt Hestebøtn i sommar eller haust. Kanskje eg vil gå ned i Trongebytta ned til Hydalen.

post-200-133474390168_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Etter en fantastisk vinter i Hemsedalstraktene studeres nå kartet med tanke sommerhalvåret. Blir nok ikke de store toppturene med småbarn i følget, men lurer på følgende: Er det noen som vet om det gjemmer seg ørret av brukbar størrelse/kvalitet i Smådøla? Ikke verdens største elv akkurat, men kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det gjemmer seg ørret av brukbar størrelse/kvalitet i Smådøla? Ikke verdens største elv akkurat, men kanskje...

Eg kontakta ein ven som er aktiv flugefiskar og han svara slik:

Elva har forholdsvis liten vannføring etter vårflaumen, og terrenger faller jevnt nedover. Det kan sikkert være noe størrelse på enkelte fisker i den nedre delen, men ovenfor Grunke er det småørrett som dominerer.

Dette er også tilfelle i sideelva opp til Hydalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar! Da blir det nok noen forsøk med fiskestanga i de nedre delene av Grunka. Men Smådalen og fjelltoppene rundt blir nok også besøkt for naturopplevelsens skyld. Kanskje med fiskestang også, fint for barna og fiske småørret... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.