Gå til innhold
  • Bli medlem

Breidablikk ski


stigd

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på og få meg nye fjellski og siden eg har hund så kan det sikert være lurt og ha ski uten stålkant.

Men eg lurer på ossen er dei på fjelle vist det blir litt hart. Er vant til og gå med ski med stålkant før men da hade eg ikje hund.

Blir det stor forskjel med og uten stålkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i samme dilemma selv. Noen ganger vil du nok savne stålkantene når det er veldig hardt, det kommer jo an på hvor du går, men generelt går det bra. Har savnet stålkantene en gang på 9 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har selv breidablikk(og hund). Gikk fra finse til vågslid med de i fjor. Hadde ingen problemer. Folk med stålkanter tryna mer enn meg.(kanskje for jeg hadde så tung sekk og godt marktrykk, hehe).

Men kan anbefala skia, gode og jeg har ikke hatt problemer for at de ikke har stålkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testet skiene en tur til.

Første tur gikk i 50-60 cm løssnø og jeg brukte 45mm kortfell. Det satt godt men gled og skikkelig dårlig.

Men absolutt et bra valg hvis man skal oppover og rundt i skogen i dyp snø. Kan kjøre ned omtrent hvilke skrent som helst siden man ikke får fart.

Andre turen gikk i Oslomarka lørdag med en del mindre løssnø, skulle via noen løyper så da smurte jeg med blå Extra istedet. Det var klart bedre glid uten av jeg kan sammenligne med racingskiene så klart. Rusle mest rundt i skogen der der er stier som sommeren. Satt mer enn bra nok med voks og, noe fiskebein der det var brattest. Men det ble litt moro å kjøre nedover og.

Da funket d hvertfall til det jeg primært kjøpte de til, nemlig å rusle rundt i Oslomarka med bikkja i helgene når det er for mye folk i løypene. Bikkja er ikke flink til å gå i snøre så hun er løs, i tillegg begynner hun bli gammel så hun henger ikke helt med racingskiene over tid.

Alternativet til disse er Fischer JaktCrown. De er smørefri så der kan du ikke velge grep i samme grad. Er ikke spes glid i de heller og er ikke sikker på om det smørefrie mønsteret gir nok feste når det begynner bli litt hardt topp på snøen uteover sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.