Gå til innhold
  • Bli medlem

Friluftsklær til storkar? Samt tips på litt annet utstyr.


Joakim-G_R

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at jeg mest sannsynlig iløpet av sommeren skal inn på et opplegg hos Evjeklinikken på Evje, og der har jeg muligheter for skogvandring, toppturer o.l, så jeg trenger litt utstyr til dette.

Nå har det seg slik at jeg er en relativt stor gutt, bruker str 42-44" i livet i bukser. Så jeg har litt vanskeligheter med å finne bukser som passer. Jeg har militærbukser, men det hadde vært ålreit å kunne vandre i skogen uten å måtte se ut som om jeg er på øvelse.

En softshell-jakke eller hva som lønner seg er også ønskelig.

Har tittet litt på både Arc'teryx og diverse andre US-merker, men ønsker litt tips.

Jeg har også kjøpt meg nye sko, jeg falt på Alfa Summit. Disse er jo semsket skinn-opplegg, tips på riktig behandling av disse?

Ønsker også tips på en sekk, trenger ikke være så stor, men en 40L tenker jeg skal holde. Skal være til dagsturer, få med seg regntøy, mat og det som trengs. Gjerne med lomme for camelback-blære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellreven har et veldig stort utvalg av bukser, i mange størrelser:

http://www.fjellrevenshop.no/bukser-c-144-1.aspx

Finnes veldig mange forskjellige softshelljakker. Noen er så og si vanntette og puster dårlig, mens andre puster bedre men er mindre vanntette. Jeg synes at mange modeller ikke går langt nok ned over rompa til å brukes på tur. Vil råde deg til å gå til noen butikker. Jakka bør ha god hette.

En 40l sekk blir sjeldent så tung at bæresystemet blir hardt belastet. Finn en sekk som er funksjonell for ditt bruk. Noen liker sekker med mange lommer, andre med få. Unngå de aller billigste modellene. Jeg liker: http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=1053&cid=444 (har selv 50l modellen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.