Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det noen som har erfaring med sportsnett.no ?


mattasp

Anbefalte innlegg

Eg har handla frå sportsnett mange gonger utan å ha hatt bruk for å ta kontakt med kundeservice. Det er i seg sjølv eit godt teikn. I forrige veke hadde dei vintersalg med 25% avslag, så då slo eg til å bestilte fleire ting. Til vanleg har eg aldri opplevd at lagerbeholdingen som er oppgitt på sidene ikkje har stemt, men eg veit at det skjer når dei har kampanjer, og det skjedde meg også denne gongen.

Men det som var verre, var at dei ikkje hadde fått sendt med alt som skulle vera med i følge pakksedelen. Så no fekk eg endeleg prøvd ut kundeservicen. 16:55 fredag ettermiddag sendte eg e-post der eg forklarte problemet. Eg var innstilt på at eg ikkje skulle få svar før over helga. Men svaret kom før 17:00, og nytt nummer for pakkesporing kom lurdagen. Og eg har slett ikkje mista trua på at sportsnett er eig trygg nettbutikk å handle i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt ovenfor har jeg bestilt nesten alt mitt friluftsutstyr hos Sportsnett og har bare gode erfaringer. Et par ganger har jeg bestilt klær i feil størrelse og da sender de nytt fraktfritt etter å ha fått det første i retur. Kun en gang har det manglet noe i leveransen og da ble det raskt ettersendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har handla frå sportsnett mange gonger utan å ha hatt bruk for å ta kontakt med kundeservice. Det er i seg sjølv eit godt teikn. I forrige veke hadde dei vintersalg med 25% avslag, så då slo eg til å bestilte fleire ting. Til vanleg har eg aldri opplevd at lagerbeholdingen som er oppgitt på sidene ikkje har stemt, men eg veit at det skjer når dei har kampanjer, og det skjedde meg også denne gongen.

Men det som var verre, var at dei ikkje hadde fått sendt med alt som skulle vera med i følge pakksedelen. Så no fekk eg endeleg prøvd ut kundeservicen. 16:55 fredag ettermiddag sendte eg e-post der eg forklarte problemet. Eg var innstilt på at eg ikkje skulle få svar før over helga. Men svaret kom før 17:00, og nytt nummer for pakkesporing kom lurdagen. Og eg har slett ikkje mista trua på at sportsnett er eig trygg nettbutikk å handle i.

Veldig grei info å få afe.

Etter å ha fulgt tråden fra start så må vel konsklusjonen bli at Sportsnett leverer varene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et svært positivt inntrykk av nettbutikken, men har opplevd til dels store forskjeller i vareutvalget i nettbutikken kontra den "fysiske" butikken. Bor ikke i Oslo, og har derfor sjekket nettbutikken på forhånd hvis jeg skal til Oslo hvis det er noe jeg ikke tør å kjøpe uprøvd. Har da desverre opplevd at størrelser/farger ikke samsvarer med det de påstår å ha på nettbutikken. Må sies at dette har skjedd på sommerstid, mulig de har feriemodus da.

Når det kommer til den totalt meningsløse diskusjonen omkring at de ikke har telefon vil jeg bare si at kommunikasjonen med dem på epost har vært enestående. Av og til kan det hende at det er andre personer som vet mer, har spesialkompetanse på f.eks ekespedisjoner eller ski. En epost kan da videresendes til dem kontra at du får et dårlig svar fra dagens innleide deltidsansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et svært positivt inntrykk av nettbutikken, men har opplevd til dels store forskjeller i vareutvalget i nettbutikken kontra den "fysiske" butikken. Bor ikke i Oslo, og har derfor sjekket nettbutikken på forhånd hvis jeg skal til Oslo hvis det er noe jeg ikke tør å kjøpe uprøvd. Har da desverre opplevd at størrelser/farger ikke samsvarer med det de påstår å ha på nettbutikken. Må sies at dette har skjedd på sommerstid, mulig de har feriemodus da.

Når det kommer til den totalt meningsløse diskusjonen omkring at de ikke har telefon vil jeg bare si at kommunikasjonen med dem på epost har vært enestående. Av og til kan det hende at det er andre personer som vet mer, har spesialkompetanse på f.eks ekespedisjoner eller ski. En epost kan da videresendes til dem kontra at du får et dårlig svar fra dagens innleide deltidsansatt.

Er det virkelig noen som mener at butikken bør ha telefon?? Det er en gammel oppfinnelse som er utgått på dato. Nei takke seg til mail. Skulle man være uheldig av en eller annen grunn, kan man kose seg med problemet å sende mail i ukesvis :D . Å gjøre som man gjorde i gamle dager; snakke med folk, og ordne opp i løpet av noen minutter, er avlegs og alt for enkelt. Dessuten er det resurskrevende å snakke i telefonen, det krever personell blir det hevdet. Og personell drar opp kostnader som må legges over på kundene. Det som er så fint med mail er at man kun trenger et tastatur og en datamaskin, så gjør resten seg selv uten bruk av personell. Genialt. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre som man gjorde i gamle dager; snakke med folk, og ordne opp i løpet av noen minutter, er avlegs og alt for enkelt. Dessuten er det resurskrevende å snakke i telefonen, det krever personell blir det hevdet. Og personell drar opp kostnader som må legges over på kundene. Det som er så fint med mail er at man kun trenger et tastatur og en datamaskin, så gjør resten seg selv uten bruk av personell. Genialt. :D

I gamle dager ordnet man ikke opp i løpet av noen minutter, man skrev man brev, eventuellt tente på varderekker, sendte en løper med en budstikke. Telefonen har kun vært her i drøye hundreår, en døgnflue på lik linje med personsøkeren eller CD.

Epost er bare en enaturlig utvikling av brevskrivingen. Hadde du levd for hundre år siden ville du sannsynligvis forbannet telefonen også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail er sikkert bra så lenge man ikke trenger kontakt med kundeservice. Min erfaring er at det tar flere dager før man får svar. Måtte levere samme ting inn 2 ganger grunnet feil. Første gang gang fikk jeg svar etter 2-3 dager. Andre gang gikk det lengre tid. Ble da oppringt av en som påstod at produktet ikke hadde feil, men at skulle være slik. Var ikke enig med han og da ble han sur(jeg var høflig og hadde saklige argumenter). Fikk løst saken til slutt, men skal jeg handle noe mer derfra må det mye billigere enn andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sitat fra nettsiden deres: Vi har ikke telefon i butikken, men tar i mot alle henvendelser på e-post til [email protected]

Jeg kunne ikke i min villeste fantasi finne på å kjøpe noe som kunne tenke seg å gå i stykker fra en slik plass. Derfor har jeg ingen erfaring med sportsnett.

Tekn deg problemer med en leveranse...så kan man lese på siden deres :

Er forsendelsen forsinket?

Har du ikke mottatt varene innenfor tidsfristen på 3-5 virkedager? Eller mener du at du ikke har mottatt, eller på annen måte mistet ditt tilsendte sendingsnummer? Ta kontakt, og vi sporer opp pakken og gir deg tilbakemelding. Husk å oppgi ordrenummer.

Kontakten er pr. mail........... hvor sportsnett sier: Dersom du sender oss en e-post eller faks og ikke får svar innen 12 timer, vennligst prøv på nytt. Det kan oppstå tekniske problemer som gjør at henvendelsen ikke kommer frem.

Joda, dette kunne blitt en opplevelse.

Nei, takke seg til å handle en plass der man kan få snakke med et menneske dersom det skulle oppstå noe av noe slag.

jeg er tilbøyelig til å være enig her - dog fortsetter jeg å handle hos sportsnett. Men det har flere ganger vært irriterende at de er umulige å komme i kontakt med - noen ganger kan det gå raskt å få svar på eposter, men veldig ofte tar det lang tid. Finner at jeg handler mindre og mindre der, og dette er nok deler av grunnen. Der er feks Oslo Sportslager betydelig bedre - der kan man faktisk få kontakt med noen om man har spørsmål.

Virker ikke som Sportsnett bryr seg med internettkunder - og dette på tross av at det såvidt jeg vet og klarer å huske så startet det som en nettbutikk (som også hadde veldig gode priser - noe man ikke kan si nå lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Er det andre enn meg som har merket endringer hos Sportsnett de siste månedene? Det begynte omtrent samtidig som tidligere daglig leder Dag sluttet. Før kunne jeg ofte få 20% rabatt eller mere utenom salgsperiodene med henvisning til at jeg var god kunde hos dem. Nå gir de meg konsekvent ikke mere enn standardrabatten på 15% som en får som DNT-medlem. Resultatet er at jeg som oftest finner varene rimeligere andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre enn meg som har merket endringer hos Sportsnett de siste månedene? Det begynte omtrent samtidig som tidligere daglig leder Dag sluttet. Før kunne jeg ofte få 20% rabatt eller mere utenom salgsperiodene med henvisning til at jeg var god kunde hos dem. Nå gir de meg konsekvent ikke mere enn standardrabatten på 15% som en får som DNT-medlem. Resultatet er at jeg som oftest finner varene rimeligere andre steder.

Har merket det samme selv, pleide å få 20-25% rabatt hos dem tidligere etter å ha forklart dem hvor mye penger jeg har lagt igjen hos dem. Sist gang jeg var innom butikken deres rett før jul og spurte om litt rabatt på et par Arcteryx hansker, fikk jeg bare kvalm og usaklig tilbakemelding om at de nesten ikke hadde noe å gå på, og at de derfor ikke kunne gi noe rabatt.

Saken endte bare opp med at jeg ikke kjøpte hanskene, og at jeg har startet å handle alt turutstyr fra andre butikker som da blir billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utelukkende utrolig god erfaring med Sportsnett, i butikk, netthandel og mailhenvendelser. Kjenner litt igjen rabattendringen, men tror kanskje jeg vet grunnen. Sportsnett er eid av Anton sport. I det siste året/halvåret har endringer ved ledelsen hos Sportsnett gjort at Anton sport har strammet grepet litt. Sistnevnte har i mine øyne noen av markedets desidert høyeste priser og fører i stor grad mye "sossestæsj" og har vel kanskje ikke lyst til at et datterselskap skal skille seg ut som det motsatte.

Uansett prisendringer syns jeg Sportsnett står igjen med tre styrker: kunnskap, utvalg og meget servicevillige ansatte. I tillegg til mange og ganske forutsigbare kampanjer og sesongsalg er dette grunnen til at jeg som oftest begynner på sportsnett.no hvis jeg er ute etter nytt utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Om mulig, velger jeg som oftest andre butikker. Har tidligere bestilt varer på nett, rask levering osv. Ingen negativt å si. Har også vært innom butikken og fått god hjelp. Så langt, alt bra! MEN... Jeg bor ikke i Oslo og har ikke alltid anledning til å dra til butikken, om jeg har noen spørsmål. De har IKKE telefon i butikken, svarer kun på e-post (står det skrevet på hjemmesiden), men de svarer fa... aldri. Jeg har handlet mye utstyr i det siste, av den grunn har jeg også hatt mange spørsmål. KUN en gang har jeg fått svar. Derfor har jeg valgt å legge igjen pengene mine andre steder. Butikker som Oslosportslager, Outnorth og Vpg har fått min tilitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å skaffe nye håndreimer til et par BD gåstaver kjøpt hos Sporstnett, men det kunne de ikke skaffe, da de ikke hadde disse.

Spurte da  om de kunne få tak i fra BD importør, men det svarte dem aldri på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gadd ikke lese gjennom innlegg, men handlet 2-3 ganger uten problemer fra utkant norge (møre og romsdal o.l.). Var noe greier på 50% avslag (regntøy, og mine mh dunbukser som lages ikke lenger). Ingen klager, men de er blitt veldig dyre...som alltid, om du kan risikere det og har tid, usa....!!;) Saærlig dyre poser o.l., spesiellt om du får 50% avslag på usa priser...da kan du spare i bøtter og spann.  Men feks 1-2 plagg, kanksje ikke verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

De som jobber på Sportsnett er litt for flinke til å si at de er flinke.. Man kan bli litt kvalm av noen av «dudene» der. Men de vil du ikke møte i nettbutikken. Har måttet montere om en binding på en ski derfra en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et telt hos Sportsnett som var på tilbud for litt siden, Exped Orion

 

Mandag da jeg satt meg ned for å bestille så var tilbudet slutt. Valgte da å sende mail til Sportsnett, to timer senere fikk jeg mail fra en Stian, ingen problem...tilbudet

skulle jeg fortsatt få.

Bestilte teltet, og noen få dager senere kunne jeg hente teltet :)

 

Storfornøyd med servicen jeg fikk fra dem  :cool:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Mitt første møte med sportsnett begynte for litt over et år siden. 

 

Erfaringene var som mange andre her sier, flinke folk som kan faget sitt. 

 

Dessverre så synes jeg kvaliteten har falt en del den siste tiden.

Noen konkrete eksempler er å måtte vente litt over en mnd på varer der jeg flere ganger måtte purre på varene.

Får til slutt beskjed om at jeg har fått varene, noe som selvfølgelig ikke stemte. 

Drar da ned ditt for å hente å en annen vare jeg har bestilt, samt oppklare hva som har skjedd med den varen jeg visstnok allerede har fått.

Blir sittende i 30 min +/-før jeg blir lei av og vente.

Får da ett glisende kommentar fra selgeren som har surret rundt der nede om at "du er lei av og vente nå..."

Svarer at Ja, det er jeg. 

 

Ser en av seniorene oppe og på veit ut døren sier jeg i en ikke helt fornøyd tone at jeg har vært særdeles fornøyd med service men at min siste kroner er nok brukt hos de. 

Han tar tak i saken, beklager og finner varene for meg. På under 3 min. Jeg beklager utbruddet mitt og tenker at dette ordner seg nok.

 

Var innom sist uke da jeg så de hadde 20% på alt av Goretex samtidig som jeg så at de hadde en godt rabattert jakke på nettet. 

Jeg spør en som jobber der om disse tilbudene lar seg kombinere? Svaret jeg får er, Ja, det går fint.

Bestemmer meg for å kjøpe jakken sent på Søndag og forventer at rabatten blir trukket av. 

 

Da jeg plukker opp jakken på mandagen ser jeg at 20% ikke er trukket av, får da beskjed om at tilbud ikke kan kombineres.

Og at jeg nok implisitt burde kjønt det. Forklarer at jeg faktisk spurte og fått bekreftet at jeg faktisk kunne det.

 

Ender med at jakken blir levert og jeg venter fortsatt på at pengene skal komme inn på konto.

 

Da er det godt at Fjellsport lar hos kombinere rabatt og tilbud.

Jakken fikk jeg i dag og jeg kommer nok til å holde meg hos de.

 

Jeg la vel igjen underkant 30.000 kr hos sportsnett, en anselig sum i mine øyne.

Det blir vel med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Grrrr!!

 

Før jul var jeg så heldig (trodde jeg) å finne en gregorysekk på tilbud i butikken. Julegave til min datter. Sportsnett selger ut alt av Gregory til halv pris da de skal slutte med merket. En ærlig og grei sak det. Jeg hadde kjøpt for liten størrelse for henne, så den måtte byttes. I butikken hadde de bare XS igjen. De ville ikke ta sekken (uåpnet) i retur. Heller ikke da jeg sa jeg kunne legge mer penger i en annen sekk.

Jeg har lagt ned ganske mye penger i den butikken, og gjorde selgeren oppmerksom på dette, og at det kunne for følger for videre handling i butikken. Han var ikke interessert i å høre på det..

 

Ferdig med Sportsnett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr!!

 

Før jul var jeg så heldig (trodde jeg) å finne en gregorysekk på tilbud i butikken. Julegave til min datter. Sportsnett selger ut alt av Gregory til halv pris da de skal slutte med merket. En ærlig og grei sak det. Jeg hadde kjøpt for liten størrelse for henne, så den måtte byttes. I butikken hadde de bare XS igjen. De ville ikke ta sekken (uåpnet) i retur. Heller ikke da jeg sa jeg kunne legge mer penger i en annen sekk.

Jeg har lagt ned ganske mye penger i den butikken, og gjorde selgeren oppmerksom på dette, og at det kunne for følger for videre handling i butikken. Han var ikke interessert i å høre på det..

 

Ferdig med Sportsnett!

Hvis du kjøpte sekken i den vanlige butikken, har du ikke noen bytte/returrett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøpte sekken i den vanlige butikken, har du ikke noen bytte/returrett...

 

Jo, det tror jeg man har.

 

På sportsnett sine sider står det:

"Vi tilbyr 14 dagers returrett på varer som er kjøpt hos oss. Du kan bytte eller få pengene tilbake. "

Så vidt jeg kan se er det ikke nevnt noe sted at det bare gjelder varer som er kjøpt via nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det tror jeg man har.

 

På sportsnett sine sider står det:

"Vi tilbyr 14 dagers returrett på varer som er kjøpt hos oss. Du kan bytte eller få pengene tilbake. "

Så vidt jeg kan se er det ikke nevnt noe sted at det bare gjelder varer som er kjøpt via nettbutikken.

Dette gjelder kun ved nettbutikksalg , :http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2000-12-21-105?q=angrerett*

og er således ikke noe som Sportsnett "tilbyr" sine sine kunder, det er lov. Fjellsport derimot, tilbyr noe som er utover loven, nemlig ett år returrett. All denne byttinga av butikkvarer 3. juledag, er noe som butikkene tilbyr, ikke noe de må...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøpte sekken i den vanlige butikken, har du ikke noen bytte/returrett...

Sikkert riktig det, men det er skikkelig dårlig service. Da er det enkelt for meg. Dårlig service fra dem, ingen handel fra meg. Det er den eneste makten jeg har (i tillegg til å gi min mening om dem her..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er i dag har man sterkere rettigheter som kunde på nett enn hvis du handler over disk. Det er selvsagt opp til butikkene hvordan de praktiserer regelverket utover det loven tilsier, men dette kan ikke lønne seg i lengden. Butikker som Sportsnett lever jo av å tilby god service.

Når man ikke får den opplevelsen, slutter man å handle der. Jeg synes vel generelt det er svært varierende hvor god hjelp jeg får på spesialistbutikker som Sportsnett og Oslo sportslager. Det er veldig tilfeldig om personen du treffer på har kompetanse på den typen vare du skal ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.