Gå til innhold
  • Bli medlem

snøforhold på valdresflya-rasletind


torjus

Anbefalte innlegg

Annonse

Til orientering så er fv 51 over Valdresflya vinterstengt, og åpner vanligvis ikke igjen før 15.4. eller til påske derson snøforholdene gjør det mulig. Det er ikke spesielt mye snø i Øst-Jotunheimen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg altså vært på valdresflya, dessverre uten å nå noen topper. Men kan i hvertfall rapportere at det er mye snø på flya, tråkket gjennom til knehøyde med fjellski. Hvis noen var interessert i å vite det :wink: Antar forholdene er ganske like ettersom det har vært kaldt (var der forrige helg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eg reiser til Fagernes over helga, og skal jobba der i ei og ei halv veke. langtidsvarselet ser såpass bra ut at det fristar å finna tid til ein skitur over Rasletind og vidare innover.

Veit nokon korleis snøforholda er der no? Og kor langt innover er vegen over Valdresflya open?

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien skal åpne 31.03. Pr. nå er bommen nede ved Garli, men det er bart opp til Båtskaret, så om du har mulighet for å slenge med deg en sykkel, kan du sykle opp til Båtskaret og gå på ski derfra. Da blir det bare langt.

Ellers, om du ikke på død og liv må over 2k er det jo fint i fjellet inne ved Mugnetinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg reiste med fly over Jotunhjemmet tirsdag 27.3. Så ut til å være generelt lite sne for skiløping i de østlige delene. Blant annet var Besseggen og Besshø nærmest helt snøfrie. Litt lenger vest så det ut til å være mer sne, men så forsvant propellflyet inn i en sky, så der sluttet min snøobservasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var på Rasletind tirsdag i påsken. Masse snø, men betongføre. Dvs. om du gikk på ski, til fots eller syklet på snøen, som en kar gjorde, så var det omtrent hipp som happ ;) Hadde jo en viss glede av skia nedoverbakke da.

Onsdag var vi på Leirvassbu, der er forholdene mye bedre. Fortsatt hard og fast snø, men ikke isete og bra feste de fleste steder. Stedvis var det riktig fint med fokket myk snø. Skisesongen er slett ikke over i Jotunheimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på Rasletind nå forrige uke. Det har kommet en del nysnø siden påske. Kjørte forbi der senest i dag og det har snødd enda mer siden jeg var der og. Det var fint å stå på ski ned noen strekk, men ingen minneverdi nedkjøring. Tror jeg ville tatt fjellskiene. Samme gjelder vel Høgdebrotet og Tjørnholstind. Men nok av snø til at det blir en fin skitur. Men det kan være lurt (selv om det kanskje frister) å holde seg unna de bratteste partiene der det fortsatt kan være skredfarlig (pga nysnø). God tur :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg var på Rasletind og videre til Kalvåhøgda vest 26. mai 2012. Masse snø og fint skiføre. Trenger ikke ta av skiene i det hele tatt. Det har kommet kanskje en meter snø etter påske. Skiføret holder nok til midten av juni. Greit føre også til Besshø. 27. mai måtte skiene bæres drøyt halvveis til Bessvann. Noe bløtt langs vannet, men intet problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.