Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsøk på Gjuratinden – kaldt, slitsomt og englevakt 3. januar 2012


500fjell

Anbefalte innlegg

Godt at det gikk bra med deg, Sondre. Du utviser jo en guts som imponerer meg. Men ved å velge å dra på tur under litt marginale forhold, utsetter en seg for større risiko for at det før eller siden kan føre til uhell og endog ulykker. På en annen side blir en mer barket og trenes til å takle større utfordringer. Det er kanskje det du etterstreber.

Selv valgte jeg å bestige Juratind en nydelig sommerdag hvor jeg kunne klyve opp nordøstryggen i shorts og med fantastisk utsikt til Romsdals fjellverden. Det blir en vidt forskjellig tur enn din og Bjørn-Evens. Begge turene har helt klart sine minneverdige inntrykk, men selv vil jeg nok velge min variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra dere overlevde og også flott at du skriver en ærlig og oppriktig rapport for oss andre å lære av.

Jeg hadde snudd leeeenge før dere gjorde, men så har jeg ikke vært på en brøkdel av de toppene som du har bægga. Det er bra det er noen strekker seg etter noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Juratinden må du oppleve, Ole-Petter! Jeg skal i alle fall tilbake en gang, men helst uten uhell :wink: Alt går i alle fall bra her oppe i nord, foten er frisk og den brekte stegjernstaggen håper jeg at en kyndig romkamerat av meg skal få sveiset sammen. Satser på eskalerende toppturaktivitet framover nå som rekrutten er over.

Ulykkesrapport fra turen ligger forresten på Norges Klatreforbund sine statistikksider http://db.klatring.no/sikkerhet/pages/rapportEn01.asp?2040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
det sier jo litt når det er Møre og Romsdal vi snakker om!

Ja, det er et spektakulært fylke. Selv om toppene er svært lave, og således må betraktes som forvokste fjærestener som ikke har noget med fjellfølelse at bestille, må det medgis at mange av dem har en vakker fasong. Juratinden er majestetisk der den ruver over Eikesdalsvannet. Helt klart en tind for de store anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.