Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørrmelk, soya


captainrambo

Anbefalte innlegg

Kjære fjellfanter!

Jeg tåler ikke melk, men har lyst til å bruke et alternativ til melk i pulverform når jeg er på langtur, bl.a. til risengrøt, havregrøt osv. Noen som vet om soyamelk, rismelk, havremelk eller andre veganske alternativer i pulverform? Har sett en del på amerikanske nettbutikker, men hadde håpet å finne noe her til lands før jeg går i gang med Jetcarrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er temmelig sikker på at du får kjøpt det her, for jeg har sett det både i oppskrifter og omtaler uten at noe indikerte at det var noe en selv måtte importere. Det finnes så vidt jeg husker to typer, en laget av soyaproteiner og en på en videreforedling av disse eller noe i den dur. Tror det ble omtalt som byggestener. Lurer på om sistnevnte het noe slikt som "Necate". Kanskje "Nescate"? Kanskje det er Nestlè?

Mitt tips er å google f.eks "melkepulver+soya" eller søke direkte i forum for allergier og/eller foreldreportaler o.l. Kansjke kvinneguiden, ammehjelpen og slikt også, for alternativer til melkeprodukter gjør seg vel ofte gjeldende veldig tidlig. Å spørre på apoteket kan være en ide også. Og, selvfølgelig på helsekostforretninger.

Lykke til!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke proteinpulver med vaniljesmak basert på aller helst erteprotein, men soyaprotein går også bra selv om det smaker dårligere og ikke er like sundt som erteprotein. Ellers funker jordbær og sjokoladesmak også, men vanile er som skapt for grøt.

Dette funker fjell til havregrøt og risengrøt, i tillegg til at du får mer proteiner i kosten :)

Hvis du er laktoseintolerant funker også andre proteinpulver med vaniljesmak basert på melk. de inneholder ofte lite laktose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.