Gå til innhold
  • Bli medlem

Denali


andersss

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke om dette har vært oppe før, men jeg lurer på hvordan forholdene normalt sett er på breen fra den lille flyplassen på breen og opp til starten på west buttress ruta til Denali i mai-juni.

Jeg har lest alt fra at det er ikke noe problem til at den er skikkelig skummel.

Er det noen som vet hvordan den faktisk er, og hvor lang dette stykket er i km ?

mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Det kommer nok litt an på hvor tidlig du reiser og hvor mye snø det har vært i sesongen. Tidlig i sesongen er det som regel mye snø, og ikke så skummelt. Men breen er i utgangspunktet ganske full av sprekker. Var der i midten av mai, og det gikk greit.

I avstand fra "flyplassen" til starten av bakken er det ikke så veldig langt. Går fint på en dag. Brodern skal også bort der, men han drar fra Oslo 11. mai, så det er vel litt før deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.