Gå til innhold
  • Bli medlem

Blåbærsuppe


magne j

Anbefalte innlegg

Annonse
Noen som vet hvor man kan få tak i blåbærsuppe.

Tenker på poser der man tilsetter vann,noe lignende som Toro rett i koppen.

Jeg bruker å kjøpe på ICA. Det er den "orginale" som de f.eks serverer under Vasaloppet. To poser i pakken, nok til en halvliter hver. Jeg blander de litt sterkere.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hmmm... Stabburet har øyensynlig vært importør, men er det ikke lengre. Ikea har visstnok hatt blåbærsuppe, men jeg får ikke treff på søk nå. Finner i farten heller ingen annen importør når jeg søker.

For litt siden smakte jeg et annet merke, det var akkurat som Ekstöms Blåbærsoppa, men jeg kan ikke for mitt bare liv huske hva den het. Noe slikt som nutec, nutric el.l., men jeg finner ikke noe slikt selv om jeg søker med wild card...

Jeg skal se på butikken "min" idag, så kanskje jeg finner importøren også. Skal poste rapport!

Joda, lage blåbærsuppe er jo enkelt å lage, men pulvervarianten er jo selvsagt det letteste, særlig på en vintertur.

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ICA og der var den gått ut av varesortimentet. Det samme hos RIMI. Men, hos Meny har de den (og nypesuppen). Så nå har jeg en stabel til 29,90 pr pakke, nam nam!

Det er jo et alternativ til "TomVom" sin løsning.

Kan jo nevne at jeg også sjekket hos Obs, Rema, Bunnpris og Kiwi i tillegg til Rimi og ICA, alle med negativt resultat.

På Rema har de "Rett i Koppen(!)" med blåbærtoddy, men det er jo slett ikke det samme.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Ekströms blåbærsuppe en del tidligere, men så testet jeg varianten uten sukker. Den var ikke god så jeg hadde i sukker.

Du verden så mye sukker jeg måtte ha i før det ble "originalsmak"!

Lekte meg med en brenner i ettermiddag og falt for fristelsen til en kopp blåbærsuppe, så jeg sitter her med emballasjen. Pr 100 gram ferdig blandet suppe er det ifg Ekstrôms deklarasjon på pakken 11 gram "sokkerarter" og det synes jeg ikke er så ille. Oppfatter det som summen av tilsatt sukker og fruktsukkeret i bærene.

Godt er det ihvertfall, særlig på en vintertur, enten jeg har misforstått varedeklarasjonen eller ei! Første gang jeg leste på pakken fikk jeg nesten sjokk, for det sto at den inneholdt kun 5% blåbær. Men kom jo fort på at et bær stort sett består av vann og dette dreide seg jo om innholdet i ferdig utblandet vare.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.