Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøspader, hvilken skal jeg beholde


rosenvinge

Anbefalte innlegg

Til jul ønsket jeg meg en snøspade og snøspader fikk jeg.

Nå sitter jeg med to stk og er usikker på hvem av de jeg skal beholde.

Den ene er en Voile XLM http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=122&prodid=22852

Den andre er en Ortovox Beast http://www.oslosportslager.no/produkt/ortovox-beast-snospade-1112-27458.aspx

Fordelen er med Voile XLM er at den er lett ca. 450 gr. men skaftet er kort.

Fordelen med Ortovox er at skaftet kan trekkes ut, men den veier mer ca 700 gr.

Bruken min blir nok mest å ha med på korte vinterturer med telt og har ikke helt kommet i gang med toppturer.

Noen gode råd før jeg beholder begger to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg heller også mot Ortovox spaden da skaftet på denne kan trekkes ut.

Spurte også jenteungen på 5 om hvilken vi skulle ha med oss på tur og hun mente Ortovox`n, men jeg tror det var fordi fargen er rød :wink:

1 stk. Voile i retur

Takker for kjappe svar.

Hei !

Jeg kjenner også en liten jente på 4 år som velger etter farge. Det skal være rosa.

Når det gjelder dine spader så må jeg innrømme at jeg kjenner ingen av dem. MEN jeg er skeptisk til en spade som har uttrekkbart skaft. Vil det holde i en steinhard skavl ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spade!

Når det gjelder dine spader så må jeg innrømme at jeg kjenner ingen av dem. MEN jeg er skeptisk til en spade som har uttrekkbart skaft. Vil det holde i en steinhard skavl ??

Men er det ikke et større problem at bladet knekker? Noen som har opplevd at skaftet knekker - uttrekkbart eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke et større problem at bladet knekker? Noen som har opplevd at skaftet knekker - uttrekkbart eller ei?

Kommer litt an på spaden.

Jeg har både brukket skaft og brukket/ bøyd blad på div spader.

G3 har konstruert spadene side sånn at det svakeste punktet er i det nederste leddet i skaftet.

Hvis det så skulle brekke kan man ta av den delen og fortsette å spa med det øverste leddet. (Det skal i parentes bemerkes at jeg ikke har klart å brekke eller bøye noen g3-spader)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.