Gå til innhold
  • Bli medlem

M711 / Norge 1:50000 - oversikt?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Trenger kart for å krysse SørNorge. Hvordan finner jeg ut hvilke kartblad jeg trenger - finnes det noe overssiktskart, gjerne på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få oversikt over hvilke kart du trenger, kan du prøve:

www.inatur.no

På forsiden der har du et kart over Norge. Klikk på et fylke, og du får opp en interaktiv kartløsning som gir deg mulighet til å få oversikt og inndeling av N50-kartene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger kart for å krysse SørNorge. Hvordan finner jeg ut hvilke kartblad jeg trenger - finnes det noe overssiktskart, gjerne på nettet?

Hei ! Statens Kartverk har i 2004 gitt ut et oversiktskart over hele Norge som viser grensene med nummer og navn for alle kart: 1:50000 serien, turkart, jakt og fiskekart og veikart. Pris: kr 85.-. Med dette kartet finner du meget fort og lett ut hvilke kart du må ha.

Jeg har spurt om hvorfor dette kartet ikke ligger på nettet, men har ikke fått svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For å få oversikt over hvilke kart du trenger, kan du prøve:

www.inatur.no

På forsiden der har du et kart over Norge. Klikk på et fylke, og du får opp en interaktiv kartløsning som gir deg mulighet til å få oversikt og inndeling av N50-kartene.

:?:

Dette var jo bare utrolig bra! For turens del, men også fordi jeg er en ekte map-junkie! Tusen takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få oversikt over hvilke kart du trenger, kan du prøve:

www.inatur.no

På forsiden der har du et kart over Norge. Klikk på et fylke, og du får opp en interaktiv kartløsning som gir deg mulighet til å få oversikt og inndeling av N50-kartene.

Og hvis man synes kartet er for lite kan man prøve denne linken (me har juksa litt...). Om man i tillegg maksimerer nettleservinduet og trykker F11 for å maksimere selve nettleservinduet i nettleseren, kan man få riktig god oversikt.

Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonbra :?: Ofte er kartvinduene så små, men med fullskjerm ble dette genialt.

Lagt til favoritter, men når jeg skal følge favoritter får jeg feilmelding...

Jeg har også den blant mine bokmerker, men får ingen feilmelding når jeg velger den siden fra listen over bokmerker. Jeg bruker Firefox. Hva slags feilmelding får du?

Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmelding "Finner ikke jsform.htm. Kan ikke kommunisere med server".

Hva jeg gjør da er å velge "lite kart", og så "stort kart" igjen. Litt tungvint, men jeg får fram kartet. Bruker Explorer.

For å få linken du laget til har jeg lagt den på skrivebordet, med kopiert url :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmelding "Finner ikke jsform.htm. Kan ikke kommunisere med server".

Jeg har av og til fått denne meldingen, men da har jeg bare ventet litt og prøvd igjen og så har det fungert. Hvorfor Eksplorer gir feilmelding vet jeg dessverre ikke.

Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg elsker deg!!!

Sånn som jeg har savnet dette - dette blir utrolig gøy, og jeg har sittet inne i det været for å bruke det.... Du har spart meg for MANGE timers arbeid! Tusen takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
For å få oversikt over hvilke kart du trenger, kan du prøve:

www.inatur.no

På forsiden der har du et kart over Norge. Klikk på et fylke, og du får opp en interaktiv kartløsning som gir deg mulighet til å få oversikt og inndeling av N50-kartene.

Er den funksjonen fortsatt tilgjengelig? Finner den nemlig ikke.

Finnes det evt noen annen slik funksjon nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.