Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulk, hvilken bør jeg kjøpe ???


DobbelNilssen

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en utstyrspulk som jeg kan bruke for å frakte utstyr og forsyninger for vinterturer i opp til en uke.

Pulken bør være mest mulig stabil og tåle en vekt på 30-50 kilo.

Har kikket litt på Fjellpulken X-country 118, men har begrenset med erfariing når det gjelder pulk.

Håper noen kan finne tid til å dele erfaringer og tips med meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg er på utkikk etter en utstyrspulk som jeg kan bruke for å frakte utstyr og forsyninger for vinterturer i opp til en uke.

Pulken bør være mest mulig stabil og tåle en vekt på 30-50 kilo.

Har kikket litt på Fjellpulken X-country 118, men har begrenset med erfariing når det gjelder pulk.

Håper noen kan finne tid til å dele erfaringer og tips med meg =)

Jeg har gammelutgaven av X-country, Snerten, på 118 cm. Savner plass allerede på 2-3 dagersturer. Jeg får plass, men jeg synes pulken blir for høy. Ville gått for 144-utgaven hvis du velger Fjellpulken. Ellers er jeg veldig fornøyd med min Fjellpulken. Har standard sele og drag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg slutter meg helt og fullt til de som anbefaler Xcountry 144. Jeg har selv Veteran 144 (forrige utgave) og er godt fornøyd med den. Som nevnt ovenfor, er det viktig å ikke pakke den for høyt p.g.a. stabilitet, og da trenger man lengden. Det er også viktig å legge det tyngste nederst og fordelt på lengden slik at pulken hverken blir markant bak eller framtung. Pulken passer bra i oppgåtte skiløyper.

Har ikke erfaring med Acapulca, men jeg tror dette også er et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej - har 144-modellen og brugte den på 6-dages tur i Hardangervidda i februar sidste år. Havde overvejet den mindre model, men var rigtig glad for at have OK med plads - så pulken ikke bliver lastet for højt + der er plads til at rykke rundt på grejet uden af skulle have alt op.

Klart råd herfra: Tag 144 (selvom jeg ikke har prøvet med 118, der er sikkert også muligt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.