Gå til innhold
  • Bli medlem

Brede fjellstøvler


sherpa

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte på ettersommeren 2011 et par La Sportiva Trango støvler i den størrelsen jeg vanligvis bruker, str. 44.

Ettersom støvlene ble bestilt i en forretning som vanligvis ikke fører dette merket hadde jeg ikke mulighet til å prøve de før kjøp. Dette har i ettertid vist seg å være en tabbe da de er litt for smale til min ene fot. De er lette og veldig gode bortsett fra at den ene klemmer ved roten av stortåa. Vet noen av dere om La Sportiva støvlene vanligvis er smale, eller er det min fot. Hvilke støvler av noenlunde samme type er bredere og ellers innehar de samme kvaliteter? Liker de veldig godt, men kan ikke legge ut på langtur med de. Hvis noen er interesert så kan jeg selge de for halv pris, dvs. 1600,-. Brukt mindre enn 10 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er typisk før de sør-europeiske skoene å være litt smale over foten....

Jeg sliter med "typisk norske" føtter.... og bruker Varg sin støvler, som er brede og bedre tilpasset mine føtter.

Har et par La Spotiva, en eldre modell av trango... og de går seg ut etter en stund, men ikke noe jeg går med på de lengste turene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Har også litt breie føtter og får problemer med smale fjellsko... men har hatt suksess med tre Crispi sko foreløpig. Virker som om de lager sko for mine føtter hevrtfall.

Har leita litt på nett og ser at "Crispi Eiger Plus" skal være laget for brede føtter. Noen som kjenner denne støvlen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meindel Dovre Ekstrem er til å annbefale veldig. Det er en veldig bred sko som har veldig kjukt lær som tåler mange trøkker, en jeg jobber med har hatt skoene i mange år og de ser like fine ut. er du plagde med for smale sko så er det verdt å legge pengene i meindelen asså :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.