Gå til innhold
  • Bli medlem

testorossa vs miura


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei jeg har et par la sportiva miura, som jeg er stor fornøyd med. De er ikke all for trange slik at det blir for meg en bedre allround sko. Men spørsmålet er om jeg skal kjøpe et par til, og om det skal være testorossa eller et par trangere miura sko slik at det blir en bedere støte sko hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hei.

Hvis det er lengre ruter du går,med muligheter for gode fotplasseringer funker sko dine sikkert bra. Det er ikke nødvendig å kverke føttene helt på lengre turer.

Men hvis du går harde ruter med minimale lister for føttene er Testorosa gode sko. Har Testorosa selv, og dem er gode på små lister og hull.

Vil også legge til at jeg har et par "romslige" svasko som jeg bruker på lengre kurrante turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det spørs selvsagt hva du skal bruke de til. Sportsklatring, eller naturlig/friklatring?

Jeg har begge i trange utgaver, og de er ganske forskjellige. Miura er stivere og har spissere tå, og er dermed noe bedre å stå på små lister og i hull. Testarossa er mykere og har bedre følsomhet, samt er kraftig buet og bedre på overhengende ruter. Den er også ganske komfortabel selv om den er trang, men også Miura passer foten min veldig bra (jeg kjøpte forresten Testarossa i 39.5 og Miura i 38.5). Miura er allroundskoen.

Ellers så kan det være verd å prøve andre modeller fra Five.Ten, Scarpa m.fl. for å finne en sko som evnt. passer foten din enda bedre.

Mvh. RKS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.