Gå til innhold
  • Bli medlem

Brynje Combat Shirt


giltertinden

Anbefalte innlegg

Annonse

Det står visst ingen ting om hva den er laget av. Hvis det er ull så er den sikkert bra, men slike syntetiske "superstoffer" har jeg dårlige erfaringer med.

Før anbefalte alle sportsbutikker superundertøy og tilsvarende syntetiske produkter som skulle tranportere bort fuktighet og holde deg varm året rundt. I dag har anbefalingene endret seg ganske mye. Ull er igjen i fokus og syntetfiber anbefales stort sett bare til aktive idrettsfolk og mosjonister som beveger seg raskt fra dør til dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt fra Miltrad, håper å ha den om ikke alt for lenge.

Miltrad kunne fortelle at den er produsert i de samme materialene som Brynje Arctic, altså at nettingen er av Meraklon (polypropylen) og det tette laget er ull.

Jeg har selv bruk Brynje Arctic en del, men den blir ofte for varm, så tror dette er et godt alternativ.

Er helt enig i hva du skriver med tanke på syntetisk, men syntetisk netting er noe annet enn tett syntetisk undertøy. Syntetisk netting ventilerer godt ved aktivitet, holder godt på luft når man er rolig og tørker ekstremt raskt (snakk om minutter). Brynjes Super Thermo netting er lik som nettingen i Arctic og den har jeg aldri fryst i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Hva tror forumet om denne?

http://www.miltrad.no/page.jsp?ref=nyheter〈=no

Tenker jeg skal kjøpe meg en :cry:

Fint om du gir tilbakemelding på hvordan den funker på skuldrene. Hvis det er tykk netting er det ofte litt ubehagelig på kragebeina når man går med tung sekk (jeg er ganske tynn). Det "hele" stoffet burde gått litt lenger frem over skuldrene etter min smak. Men den ser veldig fin ut, og Brynje leverer jo gode ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg også, og den dekker skuldrene godt i forhold til stroppene. Knallgod på kalde dager! Problemet med denne er at fukttransporten er litt liten, så på turer med mye svetting er den litt for våt. Ville derfor hatt syntetblanding i nettingen (selv om det lukter gammel gymgarderobe etter kort tid)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)
Problemet med denne er at fukttransporten er litt liten, så på turer med mye svetting er den litt for våt. Ville derfor hatt syntetblanding i nettingen (selv om det lukter gammel gymgarderobe etter kort tid)..

Enig, men den tørker lynfort. Du kan bruke den i 5 dager uten at lukt blir gymgarderobe.

Synes den er fin å ha under tung sekk på langtur.

Jeg har alltid brukt netting under på langtur. I sommer var første gang jeg ikke hadde rutemønster på skuldrene.

Er suveren i blanding med tynn ullskjorte eller fleece.

Og rettelse.... jeg har ikke lang hals på min. Jeg har denne http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=151&prodid=8900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Aclima trøya er bra, men jeg liker syntetisk netting bedre siden den tørker raskere, har heller ikke noe stort problem med lukt.

Jeg har nå kjøpt Brynje Combat shirt, håper den kommer om ikke alt for lenge.

Bruker selv alltid netting på tur, men når det er 10 minus eller kaldere blir jeg alltid kald på armene (orker ikke ha på meg noe mer under skalljakka enn netting , svetter for mye) så tror denne kombinasjonen vil sikre meg god ventilasjon på Bryst / rygg samt isolere armene bra.

Ser også for meg at den funker bra sammen med Trollveggenbuksa til vårens toppturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut. Muligens en sånn havner på ønskelisten.

Har vanvittig god erfaring med vanlig brynje super thermo. Da med ull utenpå om det er sikkkelig kaldt, eller aktiviteten lav. Har testet 100% ullnett også, men syns denne ble for "fuktig" til min svette-rause kropp. Mulig syntetisk brynje med ull under armene kunne vært noe for å unngå den verste gymgarderobe-lukten?

I vår, sommer og høst har jeg brukt ull t-skjorte mye. Denne har jeg kombinert med slike løse armer som syklistene bruker. På denne måten kan en regulere temperaturen utrolig bra, også mens en går. Er det kjølig er armene oppe. Blir det litt for varmt dras armene ned rundt håndleddet. Blir det altfor varmt, dras de rett av.

Merkelig ikke dette er mer utbredt, fungerer utmerket for meg i alle fall.

Tenker jeg må teste ut ull armene utenpå brynjetrøyen i vinter, så får jeg en "combat light-shirt", som kan reguleres etter behov 8)

http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=687&cid=558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk combat shirten i går. Rask levering og god service fra Miltrad.

Den virker veldig solid, slik som de andre Brynje tingene jeg har.

Har nettopp kommet inn fra skogen, her har det vært 4 minus og opphold.

Brukte combat shirten under min norrøna trollveggen jakke, på ryggen hadde jeg en ti kilo tung sekk.

Combat shirten sørget for at jeg ikke ble for varm på overkroppen, samtidig isolerte den godt på armene, nettingen på skuldrene fungerte godt med sekk (kanskje ubehaglig ved større vekt?).

Nettingen som er syntetisk ga god fukttransport og tørket raskt

Jeg ser for meg at den er bra til trening, spesielt ski og løping (skal teste imorgen ) passer nok også godt med en høy bukse som norrøna trollveggen eller en vindtett vest.

Jeg ser for meg at dette blir en av favoritt trøyene mine, kanskje ikke så tøff, men veldig funksjonell:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bruker Brynje Combat shirt veldig mye selv, spesielt på øvelser i Forsvaret, noe den er lagd for. Nettingen som er grunnlaget for skjorta fungerer supert til fukttransportering og har ikke virket for kaldt. Noe som kanskje kommer av at ryggsekk, pulksele eller for min del stridsvest dekker det området hvor det ikke er ullining. Selv blir jeg derfor raskere kald på armer ved bruk av ei vanlig nettingtrøye. Eneste jeg kan utsette på trøya er at lengden på ermene er noe lang i forhold til hvor tight skjorta er.

Men alt i alt ei knalltrøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Har brukt brynje combat shirt nå i halvannet år. Er storfornøyd :-P Bruker den når jeg går på ski under tynne treningsklær. transporterer fukt som en drøm og holder armene og halsen varm. Brynjen har blitt favorittplagget til trening. Kan virkelig anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.