Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakt på hardangervidda


ronny h

Anbefalte innlegg

Hei..Jeg har tenkt meg inn å jakte på kvennsjøen området neste år.

Lurer derfor på hvor det er lettest og kortest å gå fra?

er det hytter i området som er åpne?

Hvor lang tid tar det inn?

Er det noen som har jakta der inne før?det er rypejakt eg da tenker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ronny :P

Jeg har lagt hagla på hylla for mange år siden, men litt info om jakt rundt Kvennsjøen finner du i allefall på inatur.no: http://www.inatur.no/infopages/00/17/98/47/Fjellstyre-Smaaviltjakt-i-Ullensvang-statsallmenning-Hordaland.html?isManual=1

Kvennsjøen ligger vel under Ullensvang statsallmenning. Litlos er nærmeste turisthytte. Vet ikke om den er åpen i småviltjakta, men det finner du sikkert ut her: http://ut.no/hytte/litlos?utm_source=turistforeningen.no&utm_medium=referrer&utm_campaign=301redirect

Litlos er forresten den turisthytta som ligger lengst fra offentlig vei i Nord-Europa har jeg hørt. Kortest fra Valldalen i Røldal. 21 km over Vassdalen. 6-8 timer å gå avhengig av BMI :)

Sikkert andre som vet mye mer om jakt der inne enn undertegnede. Du kan jo ta en telefon til bestyreren på Litlos, Jarle Viskjer. Hyggelig kar som sikkert kan gi deg info.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjarne :D

Takk for svar..Jeg har sett at Fjellstyret har hytter inne ved kvennsjøen til leie for folk som jakter og fisker,så da tar eg nok å prøve å leie ei av dem.

Eg ser at det er muligheter å gå fra Dyrenut og fra Valldalen i Røldal,så da spørst det bare hvor det er lettest å gå fra.Skal ha mat med for ei uke pluss våpen og skudd derfor vil eg ha det lettest muligt :) .

Har du fiska der inne? Lurer på å ta turen i sommer for å bli bedre kjent og gjerne prøve fiskelykken :D ..

Må bare vinteren gå fort over slik at naturen er på det fineste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.