Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilder: Galdhøpiggen


OutInTheWild

Anbefalte innlegg

Annonse

Ser ut til at du hadde like dårlig vær som vi hadde da vi var der i 2010. Tykk tåke og yr.

Jeg var der også en tur i juli for ca. 20 år siden og da var det neten full vinter på toppen. Det var gravet en lang dyp grøft inn til døra på hytta.

Styggebreen lå da mellom femti og hundre meter lenger ned og steinrøysa som nå ligger nedrst i enden av breen var ikke synlig.

I 2009 skal det i en periode ha vert målt en nedsmelting av breisen på mellom 5 og 6 cm pr. dag. (Info fra brefører.)

Jeg vet ikke om jeg gidder å dra opp dit igjen, i hvert fall ikke før guttene mine er så store at de ikke vil være med.

Problemet er at minstemann alltid skal være først på toppen, og det er ikke så kjekt å måtte innse at jeg ikke er så sprek om ham lenger. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.