Gå til innhold
  • Bli medlem

Aclima/Brynje - netting - hvor er det billigst?


lommelun

Anbefalte innlegg

Annonse
Hvor får jeg køjpt nettingundertøy billigst?

Og er det noen som har erfaring med både syntet og ull og kan si noe om forskjellen?

Har kun erfaring med syntet, men om jeg skal gjette vil jeg tro at:

Syntet: lukter raskere, mer holdbart over tid (marginalt?)

Ull: mindre luktproblem, mindre holdbart over tid (marginalt?)

Varmemessig vil jeg ikke tro det skiller noe særlig, men det kan kanskje andre svare på.

Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med mitt nettingsett fra Brynje. Selv om det nå etter snart tre års tjeneste må gjennom en kokvask innlmellom for å få bukt med lukta. Alle plaggene har holdt samme fasong siden første tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Både Brynje og Aclima lager bra netting. Men det er litt forskjell i kvalitet og produksjon.

Brynje strikker med to tråder, mens Aclima kun strikker med en, dette gir en forskjell i elastikk, tykkelse og slitestyrke.

Virker kanskje ikke som verdens største forskjell men man merker den.

Brynje super Thermo og Aclima coolnet er laget av samme syntetiske fiber, merakon.

Brynje classic original og Aclima woolnet er ullnetting, er noe mer kunstfiber i Brynje sin.

Jeg har selv brukt alle fire og vil si at jeg liker Brynje Super Thermo best, dette fordi denne er mykest og mest elastisk. Syntetisk netting tørker raskere og gir mer varme enn ullnetting. Jeg synes ullnetting virker kald og klam dersom man stopper etter høy aktivitet, noe som ikke skjer med den syntetiske.

Eneste minus med syntetisk er som tidligere nevnt lukt, men den blir man fort kvitt ved vask (kan vaskes på 60).

Brynje selges hos, sportsnett, oslo sportslager og fjellsport og sikkert mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.