Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Rondane Light om vinteren.


ruggen

Anbefalte innlegg

Hei

er det noen som har erfarinng med bruk av Rondane light om vinteren? dette være seg skog eller fjell....Jeg kjøpte dette teltet i sommer og har brukt det i ca 3 uker, og er godt fornøyd. Nå som kong vinter banker på døren lurer jeg på hvordan dette teltet vil fungere. Jeg antar det ikke vil være noe problem i skogen, og kanskje heller ikke i fjellet....Men det er nå greit å høre andre sine er faringer da...

Anyone?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

har brukt rondaneteltet i mange år på vinterstid. Fungerar supert for meg. To ting du kan var klar over 1) teltet er litt flatt over lågaste delen, dvs at dersom det snør mykje så vil det legga seg snø oppover "fotdelen". Normalt ikkje noko problem, eg sparkar av og til vekk litt snø gjennom teltduken 2) luftinga er ikkje den beste men eg opnar døra litt ved koking og det fungerar bra.

Ut over det er jo teltet låg og med lite vindfang, står supert i vinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for deling av erfaringen din!

Når det gjelder vind har jeg tenkt i de baner at det vil fungere bra og ikke være spesielt "utsatt". Har mer tenkt på problemer med lufting, og eventuelt som du nevner snø over den "lave enden"...

Nok en gang takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaringer som Josteink. Har brukt teltet i både skog og på vidde i både nord og sør, sommer og vinter i 10 år og er fremdeles storfornøyd! Dårlig lufting fører til en god del konsens, men ellers fungerer det svært bra. Det hjelper jo å sette opp teltet langsmed vinden og åpne døra litt når det trengs.

Pleier å spa litt snø langs kanten av teltet for å hindre fokksnø å samle seg i forteltet (har opplevd å måtte grave meg ut gjennom forteltet), pluss at det strammer opp litt og gjør det mer stabilt i vind. Etter et par timer pleier snøen å ise seg fast til duken og holder den på plass. Ikke noe behov for stormmatter så lenge det er snø =)

Om du har et nyere telt trur jeg luftekanalen i fotenden kan være litt større og bedre plassert(litt høyere opp) enn min modell =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.