Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av kikkert til ca. 2000 nok


Gjest tilfeldignavn

Anbefalte innlegg

Annonse

Du bør legge så mye penger du kan i en kikkert, slik at det svir i lommeboken. Så legger du på enda mer.

Jeg vet ikke hvor mange "billig" kikkerter jeg har eid. Disse har alltid begrensninger. Etter mange bom kjøp endte jeg med Zeiss 10x42. Dette er en kikkert som oppfyller mine behov, den kostet skjorta ja men nå har jeg en kikkert som alltid er med på tur/jakt og som jeg kan stole på i alle situasjoner.

Hadde jeg bare kjøpt kvalitet først som sist hadde det ikke blitt så dyrt.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg spart til jeg fikk råd til å kjøpe en av de store; Leica, Zeiss eller Swarovski. Hvis ikke er jeg redd at du vil havne i kikkertspiralen som resulterer i at den totale utgiften blir større enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hubroen har egentlig rett, men siden du sier 2000 så må vi vel holde oss der.. Uavhengig av hvilket merke du velger så må du tenke litt på størrelse og vekt. Ingen tvil om at f.eks. 8x56 er ypperlig, men den gidder du neppe ta med deg på tur! Små kikkerter a la 8x20 kan også virke forlokkende med tanke på størrelse, men dette blir for smått til seriøs bruk.. Du bør velge en kikkert med 7-8 ganger forstørrelse og objektivdiameter på 30-40mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du strekke deg en drøy tusenlapp ekstra er dette utrolig mye kikkert for pengene:

http://www.kikkertspesialisten.no/opticron-countryman-8x42-bga-t-pc-oasis-p-591-c-205.aspx

Til 2000 er denne bra:

http://www.kikkertspesialisten.no/opticron-t3-trailfinder-8x42-dcfga-svart-p-1257-c-204.aspx

Opticron når selvsagt ikke opp til Swarovski, Zeiss osv, men er solide arbeidskikkerter med god optisk kvalitet i forhold til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.