Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjørbare veier i Hedmark


El Gringo

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg sitter og planlegger noen rusleturer på Hedmarksviddene for neste år. Akkurat denne biten av Hedmark fylke er temmelig ukjent for meg, og det hadde vært greit å vite hvilke veier som er kjørbare (med en personbil man er glad i), og hvilke som ikke er det.

Veiene jeg lurer på er:

* Birkebeinerveien fra RV3 nær Imsroa over fjellet til Åstdalen

* Veien fra RV3 til Myklebysjøen

* Veien til Søndre Messeltsætra

* Veien til Nordre Messeltsætra

* Veien til Gåla sæter

Bonusspørsmål: Er noen av disse veiene, eller deler av dem, vinterbrøytet?

Jeg er takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hallo!

Jeg sitter og planlegger noen rusleturer på Hedmarksviddene for neste år. Akkurat denne biten av Hedmark fylke er temmelig ukjent for meg, og det hadde vært greit å vite hvilke veier som er kjørbare (med en personbil man er glad i), og hvilke som ikke er det.

Veiene jeg lurer på er:

* Birkebeinerveien fra RV3 nær Imsroa over fjellet til Åstdalen

Vinterstengt nå. Veien freses opp til våren og tørker opp et par uker før den åpner. Væravhengig, men kan åpne til pinse

* Veien fra RV3 til Myklebysjøen

Vinterbrøytet fram til Myklebysætra.

* Veien til Søndre Messeltsætra

* Veien til Nordre Messeltsætra

* Veien til Gåla sæter

Jeg kjenner ikke til disse veiene er vinterbrøytet, mener å huske at disse kun ble sporadisk brøytet i forbindelse med tømmerdrifter. Men vil du til Gålå seter er det alltid vinterbrøytet inn til Imsdalsanlegget hvor vannet tappes fra

Ellers er veistandarden god, og veiene er godt fremkommelig med vanlig personbil.

Jeg er takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.