Gå til innhold
  • Bli medlem

Excel ark med turistforeningens hytter?


fflfjellforum

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å starte et lite prosjekt for å motivere meg selv og ungen på å komme ut å se nye steder: Besøke alle hyttene til turistforeningen.

Er det noen som har et regneark med alle hyttene til turistforeningen? Da sparer jeg litt tid og kjedelig arbeid i planleggingen...

frode

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at denne oversikten inneholder noen feil og mangler.

Innlegget det linkes til er over 5 år gammelt og det virker til at det mangler ganske mange hytter, ikke bare de som er opprettet i ettertid.

Tittet raskt på inneholdet og ser blant annet at Finse 1222 hytta er oppført rett vest for finsehytta, noe som ikke er riktig, ei heller er Finse 1222 ei DNT hytte.

Mulig at dette er eneste feilen i oversikten, men jeg ville ikke ha stolt helt på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for tilbakemeldinger. Jeg tar kontakt med DNT.

Oversikten ligger på DNT sine sider, men jeg ønsker en liste inn i et regneark/excel, slik at jeg kan bruke dette som grunnlag for planlegging. Også tenkte jeg å spare meg for tiden å legge de inn selv (skjønt det tar ikke mer enn 20 minutter).

GDB filen det vises til er et et godt forslag, men da må jeg konvertere GDB til Excel - og det tar nok lenger tid...

f.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GDB filen det vises til er et et godt forslag, men da må jeg konvertere GDB til Excel - og det tar nok lenger tid...

f.

Tar under minuttet, er int i oversikten i excel selv, så jeg skal ta en titt på filen som KArdam legger ved i sitt innlegg. Kan sikkert legge den ut i .xls format

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Excel fila basert på Kardams mapsource bidrag.

Har ikke sjekket fila i forhold til nøyaktighet på hyttene, men i det minste så vil denne fila gi deg navnet på hytta, koortinater i UTM WGS 84 og betjeningsgrad, noe som den tidligere linkede forumtråden ikke hadde.

Tar gjerne i mot tillegg til filen om noen skulle ha til de hyttene som måtte mangle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Excel fila basert på Kardams mapsource bidrag.

Har ikke sjekket fila i forhold til nøyaktighet på hyttene, men i det minste så vil denne fila gi deg navnet på hytta, koortinater i UTM WGS 84 og betjeningsgrad, noe som den tidligere linkede forumtråden ikke hadde.

Tar gjerne i mot tillegg til filen om noen skulle ha til de hyttene som måtte mangle.

Ser, etter en rask sjekk at det står "stengt" på alle STF's hytter.

Dette er i hvert fall feil. Hyttene til STF står åpne ( - unødvendig med DNT nøkkel - )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser, etter en rask sjekk at det står "stengt" på alle STF's hytter.

Dette er i hvert fall feil. Hyttene til STF står åpne ( - unødvendig med DNT nøkkel - )

Er det jeg som trenger mer søvn....... Finner ingen STF hytter excel arket

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke merket med dette på regnearket, men det er nå Stavanger Turistforening som eier hyttene.......

Som jeg misstenkte, mangel på søvn...

Tolket ikke STF til å være Stavanger Turistforening, men fikk det for meg av det var svenske hytter...

Sjekket ihvertfall et par hytter, og som du beskriver så er ihvertfall hytta Stakken merket som S/Stengt i regnearket og merket som Selvbetjent/ulåst på ut sine sider.

Fant også at Melands Grønahei står merket som ubetjent i regnearket og som selvbetjent hos ut.no/DNT.

Så vi kan ihvertfall fastslå at det finnes uriktigheter i excelarket.

Sjekket også opp noen andre hytter, ikke tilhørende STF som er merket med S/Stengt i regnearket, og på de som jeg sjekket så er hyttene merket stengt på ut.no/DNT i enkelte perioder av året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hei,

Jeg ønsker å starte et lite prosjekt for å motivere meg selv og ungen på å komme ut å se nye steder: Besøke alle hyttene til turistforeningen.

Spennende prosjekt! Hvor lang tid har du tenkt å bruke på det, og hvordan har dere tenkt å legge opp turen(e)? Jeg har ikke samme mål, men har nå fått DNTs gullnøkkel og har snart fullført et mye mindre og høyst uhøytidelig prosjekt, nemlig å overnatte på alle DNT-hyttene i Oslomarkene.

Lykke til med planlegging og gjennomføring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg ønsker å starte et lite prosjekt for å motivere meg selv og ungen på å komme ut å se nye steder: Besøke alle hyttene til turistforeningen.

Er det noen som har et regneark med alle hyttene til turistforeningen? Da sparer jeg litt tid og kjedelig arbeid i planleggingen...

frode

Muligens denne linken kan hjelpe http://www.turistforeningen.no/admin/statistikk2.php

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei,

Jeg ønsker å starte et lite prosjekt for å motivere meg selv og ungen på å komme ut å se nye steder: Besøke alle hyttene til turistforeningen.

Er det noen som har et regneark med alle hyttene til turistforeningen? Da sparer jeg litt tid og kjedelig arbeid i planleggingen...

frode

Hei! Hvordan går det med dette prosjektet? Det er noen år siden du lanserte det, så det hadde vært gøy å få en oppdatering :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan går det med dette prosjektet? Det er noen år siden du lanserte det, så det hadde vært gøy å få en oppdatering :-)

 

Profilen var sist aktiv i november 2011, så vedkommende er nok long gone. Evt. fortsatt ute på tur da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger det i å "være på" en av hyttene? Er et dagsbesøk tilstrekkelig? Eller må man overnatte der?

Egil har truffet en av "arten", for ham holdt det å være innom.  (På Langavatn og Børsteinen samme dag, om jeg ikke misforsto noe...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som ifølge Fjell og Vidde har besøkt samtlige DNT-hytter har nok bare vært på dagsbesøk, siden det sto at hun rakk 4-5 på en dag. Vet om flere andre som også teller med dagsbesøk.

Jeg synes det er light-versjonen og krever overnatting for egen del (hyttebesøk av type kun "tatt på veggen" står på B-lista). Nå er jeg ingen aktiv samler, men gjennom årenes løp er det blitt nok hytter til at jeg har fått gullnøkkelen (100 besøk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.