Gå til innhold
  • Bli medlem

Camelback og rengjøring


LDJ

Anbefalte innlegg

Har hatt denne i mange år, men har nå fått et svart lag i deler av slangen (sopp ?) som er umulig å få tatt bort med såpe eller maskinoppvaksmiddel. Kan neppe være god helse i det. Noen gode forslag ?

Alternativet er å kjøpe nytt . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sopp eller noe (jordslag?) er antagelig en riktig diagnose, og det er ikke sikkert det er så farlig, men det er jo fint å få det vekk..

Det finnes renseverktøy for camelback med en lang tynn flaskebørste som gjør at du får skrubbet inne i slangen. Det burde gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket får du kjøpt noen brusetablettee som er ment for å ha i vannglass til å rengjøre gebiss :)

Putt et par sånne tabletter i vannsekken, fyll på med varm vann, og la stå natta over, og VOILA, så har du frisk og fin mintsmak på vannet. OG de virker desinfiserende'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid noen dråper Vademecum i drikkeposen. Det sørger for frisk pust, jeg synes det renser slimhinner, og så er det desinfiserende. Når posen skal lagres for lengre tid har jeg også en skvett Vademecum i, det er såpass kraftige saker at eventuelle basilusker bør ta kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket får du kjøpt noen brusetablettee som er ment for å ha i vannglass til å rengjøre gebiss :)

Putt et par sånne tabletter i vannsekken, fyll på med varm vann, og la stå natta over, og VOILA, så har du frisk og fin mintsmak på vannet. OG de virker desinfiserende'

Genialt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.