Gå til innhold
  • Bli medlem

Buldre-områder på Gran Canaria?


vnicolaysen@hotmail.no

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Annonse

Ja, jeg syns og det er fint å buldre litt når man er på ferie. Sko og kalk tar ikke så mye plass, og buldrematter får man som oftest leid.

Fant forøvrig ingen greie buldreplasser på Gran Canaria. Leide bil en dag og kjørte rundt for å lete. "Adventure" firmaene jeg snakket med visste ikke om noen plasser de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teide er ikke klatring, det er bare en lang tur med stor høydeforskjell, spesielt hvis du tar helle turen på en dag fra stranda til toppen.

Ser ut ganske enkelt å kjøre med bil ti parkeringsplassen og gå opp, men ikke alle tåler høyda like bra.

Under Teide er en område med mye fint klatring. Lette ruter er litt løs, men brattere ruter er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at snø er noe "problem" på Teide. Man kan kjøre opp til et par tusen meter og ta taubane opp til rett under toppen. De siste 200-300m må man søke om å få gå opp. Det gjør man via internett i resepsjonen, dagen før man skal opp. Det siste stykket man må søke om er strengt regulert. Du må fremvise godkjennnelsen og følge merket sti. Var det selv i januar 2011, i løpet av de 2 timene vi var i området rundt toppen, var det også 30-40 andre som også gikk opp. Det er altså veldig trafikkert, en slags turistattraksjon. Og vulkanen lukter fryktelig vondt. Men utsikten er jo voldsomt fin :evil:

Buldringen er veldig bra. Klatringen er visstnok også bra, selv har jeg kun buldret. Her er en link til klatrebutikken der jeg lånte crashpad. 25€ for en uke. Veldig fint utvalg i butikken. http://www.roxtar.es/index.html

De har også oversikt en oversikt på siden sin over klatreområdene på øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.