Gå til innhold
  • Bli medlem

Multiverktøy - Best i test


SuperTed

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så har det nå vært en stor test av multiverktøy.

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article711144.ece

Leatherman Wave kom ut best i test, kan ikke si jeg er uenig. Det eneste jeg har et problem med på den er at den har litt skarpe kanter om den skal brukes med litt kraft i hånden, samt vekten. Ellers et allround kjempebra multiverktøy.

En del av pakningen på den skulle jeg gjerne sett blitt erstattet med Titan.. en limited UL edition f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns det er artig det som står om Skeletool C X "Ligger godt i hånden, men ved tung bruk av tangen kan bitsen som står i bitsholderen stikke inn i håndflaten." har aldri hatt det problemet, (har ikke spesielt store hender eller) men hvis man har tar det 2 sec og ta den ut håper ikke folk la det stoppe fra og kjøpe den her :D

har alltid hatt stor letherman med meg på tur men siden jeg kun bruker kniv og tang og skrutrekker på tur bytte jeg til CX veldig fornøgd :) utrolig kjekt og ha mulighet til og fest den til karabinkrok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste Leathermen jeg har kjøpt har vær vært Wave (eller New Wave). Synes det virker som kvaliteten på LM er på retur. Blir lett skranglete, og på den siste jeg kjøpte (XXL) var noen av komponentene altfor harde å åpne.

Har konvertert til Gerber (tror den heter Suspension Multi Tool), som er i omtrent samme klasse som Wave. Litt mindre kniver, men jeg synes etter et års aktiv bruk at dette er en bedre redskap. Ergonomien er overlegen, bunnsolid kvalitet og alle verktøy ligger utvendig. Enhånds åpning av knivene, som på Wave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og på den siste jeg kjøpte (XXL) var noen av komponentene altfor harde å åpne.

Har hatt en LM Blast en liten periode, har nå Wave. I starten merket jeg også at det var tungt å ta ut komponenter og t.o.m "brette" ut multiverktøyet. Men etter ca. én måneds bruk "mykner" den opp og nå fungerer den helt perfekt. Beste multiverktøyet jeg har hatt.

Hadde en mindre Gerber før, men synes utformingene på Leatherman rett og slett er bedre. Men smaken er jo som baken, delt. Tror nok man får et bra multiverktøy uansett om man skulle velge LM, Gerber, Victorinox eller andre kjente merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.