Gå til innhold
  • Bli medlem

Er norrøna flaketind flex1 en bra turbukse? Andre forslag?


mindviruz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ska kjøpe meg en turbukse i morgen, og har lurt litt på om norrøna flaketind flex1 er en bra turbukse?

Jeg vi ha en bukse som tåler en liten byge med litt sånn lett duskregn, puster godt, og har ventilasjonsmuligheter.

Den skal brukes på sommer vår og høst, fra ca 10 til 20 grader.

Når det er kaldt ute (sånn 4-5 grader og nedover), tar jeg en ullstilongs under, eller kjøper en varmere bukse. Er det steikende sol og 25 grader++, kjøper jeg meg en lett zip off bukse.

Lundhags traverse har jeg ikke lyst på, da stretchen der er for lite vanntett og vindtett (som bar hud å regne i følge flere kilder fra forumet her).

Men ellers tar jeg gjernie imot andre forslag også.

Takker på forhånd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min erfaring så er denne buksa litt for varm for sommer, først nå når det har vert noen dager med 5 grader og nedover så kan jeg ha brukt den på gåtur. har ikke brukt den på vinteren enda, men jeg tipper det blir en knall skibukse for dager med høy aktivitet - topptur - .

Jeg har en Bitihorn zip off bukse fra norrøna, denne dekker bruken din, ikke fullt så vanntett, men med litt spray så duger den fint. Puster bra og med en netting under så duger den godt ned på graderstokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne buksa i sommer. Buksa er behagelig, og har gode luftemuligheter i forhold til Svalbard flexs. Fungerer greit i temperaturer under 15-20 grader. Over dette savner en Zip off eller kortbukse.

Buksa er lite vanntett, og det skal ikke mange dråpene til før den er våt. Er det regn trenger du en regnbukse å trekke over.

Totalt en god allround turbukse, med enkelte gode fordeler: Ventilasjonen i siden fungerer godt. Hempe til å hekte i snøringen hindrer smårusk å komme ned i skoene. Grei slitestyrke (Ikke merkbart etter ca 30 bruksdager)

Lurer også litt på hvorfor Norrøna har plassert lårlommen midt på låret :) Lommen blir jo praktisk talt ubrukelig til å ha koppen og andre småsaker i mens en går i motbakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp bukse vår, sommer og høst. Beste buksa til Norrøna ifølge selgeren hos Norrøna Store i Oslo. Veldig behagelig å gå med!! Har brukt den mye i ett år og den er like fin. Men den tåler ikke regn. Lårlomma passer fint til mobilen.

Løp og kjøp!

Halvor B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker min kun om vinteren, på høyfjellet. Da med en tynn stillongs under, fra ca 0 til minus 20.

Den er mer enn varm nok, og jeg kan ikke tenke meg den som turbukse på sommerstid. Lett og behagelig i bruk, men fungerer kun i lett yr. Puster greit, men ingen skikkelig lufting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.