Gå til innhold
  • Bli medlem

Padle fra Whitehorse til Fort McPherson


Anbefalte innlegg

Hei,

Etter en litt nærmere titt på kartene, begynner en plan for neste sommer og ta form. Fly thil Whitehorse (Yukon), padle Yukon River til Dawson, fortsette på Blackstone river til Peel River og videre til Fort Mcpherson. Der er planen å få sendt utstyr for vinteren, og lage plan for hvor turen går videre.

Noen som har vært, eller vet om noen som har padlet de samme områdene?

http://maps.google.no/maps/ms?msid=205206040132616451394.0004b0b171b7f76f9a800&msa=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Planen har kommet litt videre. Etter Fort McPherson kan det se ut som jeg pakker kanoen stappfull og klar for vinteren, og setter kurs mot Aklavik. Et sted i villmarken i disse områder vil jeg finne passende sted for en vinter camp. Mest sansynelig bli her igjennom de mørkeste og kaldeste månedene, før jeg bruker kanoen som pulk i rolig forflytning nordover mot NW passasjen.Vell ved kysten svinger jeg nok vestover og inn i Alaska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle virkelig gjerne tatt turen, men var nettop i Oslo, og må nok jobbe i helga (det meldes jo snø, så må stå klar med sleden;) )..

Begge foredragene virker svært spennende, NW passasjen er også en seiltur jeg planlegger å gjøre om 3-4 år. Du må filme foredragene og legge ut på nett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.