Gå til innhold
  • Bli medlem

VIDEO: Noen ganger er halve distansen dobbelt så godt. Drammen – Holmestrand


passerinum

Anbefalte innlegg

Vi hadde store planer for denne helgen. Med avklaring på hjemmefronten skulle turprosjektet Bjørn Inge, Håkon og jeg hadde brygget på i lang tid endelig realiseres. Men så blir Bjørn Inge forhindret, og det er uaktuelt å gjennomføre prosjektet uten ham. Hva gjør vi nå?

– Håkon, jeg har en idé! Vi drar til Drammen, sier jeg.
– Til Drammen? Håkons stemme oser ikke akkurat av begeistring gjennom telefonen.

Og jeg skjønner ham godt. Drammen, med all respekt – det blir på et vis i feil retning i forhold til Kongsberg, vekk fra villmarka. Noen dager senere står vi likevel en sen ettermiddag på Drammen stasjon med packrafter i sekkene, klare til å gyve løs på Røysjømarka, Drammensfjorden, Hurumlandet og Drøbak. Det gikk ikke helt som planlagt.

Bli med på et lite helge-eventyr gjennom by, skog, land og fjord:

http://villmarkarundthjornet.com/2011/10/30/video-noen-ganger-er-halve-distansen-dobbelt-sa-godt/

 

(lenken fungerer ikke - fikk følgende nye lenke fra eier http://villglede.no/?p=694 admin)

post-9501-133474772851_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Hvordan er du fornøyd med de båtene? Har lenge vært fristet av friheten slike båter gir, vs kano. Men du har vell en mye lavere hastighet contra kano, med tanke på tilbakelegging av store distanser?

Vi er svært fornøyd med båtene. To stk veier knapp en fjerdedel av en 16,5 fots Ally, de takler grunne elver bedre enn en kano, to personer kan fiske fra hver sin (har ikke prøvd ennå, men forhåpentligvis snart), de tåler mye juling og de har mindre lastekapasitet enn en kano (!), slik at man ikke drar med seg en masse unyttig.

Og så var det farten, da. Den er helt klart noe lavere enn en kano, men ikke så veldig mye mindre enn en 16,5 fots Ally. Bruksområdet for avgjøre hva som er mest hensiktsmessig. Er det utsikt til lange overbæringer og/eller grunne elver ville jeg gått for en packraft. Vi er i hvert fall solgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt rått! Både morsomt, spennende og vakkert på engang! Liker at du har øye for detaljene i naturen, det er viktig. Og masse ironi, det kommer godt med på tur. Du er flink bak kamera og på redigering av film. Skal få sett flere av filmene dine når jeg får tid! Kudos til dere for å gjøre det beste ut av turen, viktigste er ikke lengden men at man får en tur ut av det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.