Gå til innhold
  • Bli medlem

Frossen Hermetikk


fri frakt

Anbefalte innlegg

Annonse
Hei, lurer på hva som skjer med frossen hermetikk?

blir innholdet dårlig, eller holder det seg like fint? :(

Har spist min andel av bokser som har frosset og tint noen ganger. Både Snurring, kjøttkaker og Joika.

Litt laber smak. Fargen og konsistensen kan også bli litt endret. Men har aldri blitt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis boksen inneholder mest vann (f.eks. tomater eller frukt på boks) så skal det vel godt gjøres å unngå frostsprenging? I så fall ville jeg vært bekymret for å spise bokser som har vært tint opp igjen etter at de ble frosset i stykker.

Har hatt et par bokser hermetisk tomat som frøs i stykker på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge embalasjen er hel burde det ikke være noe problem, men hvis boksen er lekk på grunn av frostsprengning så kan det nok være litt risikabelt å spise innholdet. Spesielt hvis den har vert tint en stund etter sprengning. Hvis innholdet i en tett hermetikkboks er ødelagt vil som regel boksen begynne å bule. Ellers er det ikke noe problem å spise mat som har vert frosset og tint, frosset og tint osv. Opptint frosset kjøtt kan godt fryses igjen uten at det fører til noen helsefare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis boksen inneholder mest vann (f.eks. tomater eller frukt på boks) så skal det vel godt gjøres å unngå frostsprenging? I så fall ville jeg vært bekymret for å spise bokser som har vært tint opp igjen etter at de ble frosset i stykker.

Har hatt et par bokser hermetisk tomat som frøs i stykker på den måten.

Jeg har hatt bokser med tomat med hytte som har vært frossen og de ble ikke sprengt. Jeg pleier allikevel å oppbevare slike blikkbokser i oppvaskkummen og ikke i skapet, i tilfelle noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.