Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om BERGHAUS Yeti Extrem gamasj


Buhaug

Anbefalte innlegg

Hei har tengt å kjøpe meg BERGHAUS Yeti Extrem gamasj http://www.oslosportslager.no/produkt/berghaus-yeti-extrem-gamasj-6110.aspx, men det er en ting jeg lurer på. Ut i fra bilder av gamsajen klarer jeg ikke å se for meg hvordan disse kan passe med min Alfa Skarvet BC GTX fjellskistøvel. Hvordan ser gamsajen ut under. Er det mulig å bruke BC bindingen på vanlig måte.

Noen som har erfaring med dette? Hadde vært supert om noen kunne ha sendt meg et bilde :shock:

Håper på forklarende svar :P

MVH Bendik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gummidelen av gamasjen er veldig trang, så man må jobbe litt for å få den på. Bilder viser gamasjen på 75mm-støvelen, men den er senere flyttet over på BC. Den tunne gummistripa under tåballen slites raskt av, så den kan du klippe av med en gang. Har limt fra gummien til støvelen slik at den ikke tar inn snø.

post-2487-133474772764_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den kombinasjonen du nevner og gamasjene har løsnet flere ganger selv om jeg har limt de i tuppen. Vurderer å få en skomaker til å vulkanisere (eller hva det heter) de fast før kommende sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere erfaring med å lime fast gamsjen til skoa, eller er ikke dette nødvendig. Så en på youtube bruke dobbelsidig tape.

Jepp, bruker en dæsj fellelim på skotuppen, holder gummiranden fint på plass men ikke så fast at den ikke lar seg fjerne ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.