Gå til innhold
  • Bli medlem

G-MAX Nordheim Concept Store (?)


vidarvale

Anbefalte innlegg

Ser i Dagens Næringsliv at G-MAX/ G-Sport ikke lenger vil/får selge Bergans og HH. Bergans vil imidlertid bli å finne hos XXL. Hva er da igjen da hos G-MAX er det noe igjen bortsett fra Nordheim? Jeg er meeget skeptisk til disse «in-house» merkene, det være seg hos G-MAX eller Coop. For meg så stiller Nordheim på samme linje som First-Price, produsert med et mål for øye; maks profitt.

Eller er dette urettferdig og en Besserwisser innstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo mange som har slike inhouse ting og G-sport/max har bl.a Norheim og Diamant.

Diamant sykler har de siste år alltid kommet bra ut i tester. Ofte veldig bra utstyrt i forhold til pris. Har ikke selv men brodern har en carbongreie derfra. Den er en helt super sykkel.

Når det gjelder Norheim så er vel det på en måte et "billigmerke". Titte litt på et oppblåsbart underlag der men droppet det.

Tilsvarende produkter som selges f.eks hos Clas Ohlson med Askalitt og Biltema sine egne så varierer kvalitet.

Noen ting kan komme ganske bra i test men det meste scorer en del dårligere enn merkevarer.

Så det finnes bra ting av slike billigmerker og men det er lenger mellom hvert produkt. Skal jeg kjøpe slik er jeg og mer opptatt av brukererfaringer enn på merkeprodukter.

Gmax fører vel fremdeles merker som Fjällreven og Haglöfs så det blir jo ikke helt tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel kanskje ikke så overraskende. Gjennomsnittskunden hos de store sportskjedene etterspør friluftsutstyr som ser sporty ut for en billig penge. Jeg ser for meg at denne kundegruppen ikke stiller særlig høye krav til utstyret heller, annet enn at det ser trendy ut og holder dem tørre/varme på en spasertur i byen. Disse kjedene leker jo ikke butikk, så de varene som har høyest margin får også mest hylleplass.

Selv prøver jeg å unngå de store sportsskjedene og legger heller pengene mine igjen hos spesialistbutikker hvor jeg kan få skikkelig utstyr, og hvor betjeningen faktisk står inne for kvaliteten på de produktene de selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo på tide at XXL fikk Bergans da!

Synes både XXL & Gmax egentlig er noen oppskrytte store butikker, som kun selger de kjipeste tingene av div. merker. Satt litt på spissen, selvsagt.

Nå må bare XXL få litt større Norrøna utvalg også, så kan det hende jeg begynner å handle litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd for G-MAX at de mistet Bergans. Men de har Fjellreven, Haglofs, North Face og Harkila også som jeg husker. Har notert meg at de har gått mer over på Fjellreven nå i dméne (reklame avisene). Jeg bruker selv nesten kun Fjellreven bekledning, så har ikke noe stort problem med deette selv. Skal sies at jeg jobbet i en g-max butikk tidligere i år, men sluttet for en stund tilbake og begynte med hundekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

De har ikke mistet Bergans helt, men har kun mistet muligheten for forhåndsordre etc (noe som er alfa omega for gode innpriser). Det er fortsatt fritt frem å bestille varer direkte fra Bergans, men det blir opp til enkelte butikk. Blir vel strengt tatt som å si at det kommer til å være minimalt med Bergans produkter i Gresvigkjeden sine butikker.

Begynner å bli begrensning på hvor mange flere merker de kan droppe, før kundene virkelig begynner å savne produkter..

Har hørt at Haglofs kommer til å ta over mye av Bergans sitt sortiment i året som kommer, noe jeg synes er heeeeelt greit.

Helly Hansen er veldig store innen barn, spesielt de helt minste, mens Bergans har en stor markedsandell egentlig fra junior og opp til godt voksnem blir spennende å se om de får "dekket" alle varene de mister fra de to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel kanskje ikke så overraskende. Gjennomsnittskunden hos de store sportskjedene etterspør friluftsutstyr som ser sporty ut for en billig penge. Jeg ser for meg at denne kundegruppen ikke stiller særlig høye krav til utstyret heller, annet enn at det ser trendy ut og holder dem tørre/varme på en spasertur i byen. Disse kjedene leker jo ikke butikk, så de varene som har høyest margin får også mest hylleplass.

Selv prøver jeg å unngå de store sportsskjedene og legger heller pengene mine igjen hos spesialistbutikker hvor jeg kan få skikkelig utstyr, og hvor betjeningen faktisk står inne for kvaliteten på de produktene de selger.

Nøyaktig slik jeg forholder meg til butikkene også. Mitt eneste håp og ønske er at disse menneskene som driver butikk en dag skal få opp øynene for skikkelig lettvektsutstyr. Kommer jeg inn i en sports/friluftsbutikk og utvalget er representert med bergans, fjellreven og helsport så er jeg fort ute av butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.