Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye ski med NTN bindinger og støvler


Bønna

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på utkikk etter telemarkski med hovedvekt på offpiste i skianlegg. Bør også fungere greit på preppet underlag.

Er 184 høy og kjører på 179cm i dag. Kan tenke meg noe kortere ski. Ca 170-175cm ?

Det skal være NTN bindinger på dem. Skistoppere er et must, antar NTN er alene om dette på Telemark.

Liker god fleks. Vil grønn fjær fungere ?

Jeg trenger også støvler til NTN systemet. Har bred lest/høy vrist (bruker Garmont i dag)

Liker i utgangspunktet støvel med god fleks.

Er det noen med konkrete utstyrsanbefalinger. Gjerne også tips til butikker i Oslo-Dramens området med gode priser og kunnskap.

Takk for innspill !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noe mer objektive beskrivelser?

98mm midje

Sandwich med titanal.

Forholdsvis stive fra rocker og bakover.

Fin rocker fremme hvor tuppen blir tynnere i 3 steg, nesten som små bølger. Dette vil forhindre mye flapping fra framskia i høy fart (noe som er ganske vanlig på ski med rocker).

Jeg har trua, skal teste disse i slutten av november, om det ønskes kan jeg skyte inn med meningen min om skien etter å ha prøvd den skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det skal være NTN bindinger på dem. Skistoppere er et must, antar NTN er alene om dette på Telemark.

Liker god fleks. Vil grønn fjær fungere ?

Helt alene er de ikke, men det finnes mange andre fordeler med NTN. Fjærene kommer egentlig mesr an på vekt og sko størrelse for det er de som skal regulere utløserfunksjonen. Finnes en sånn skala for dette, men i utgangspunktet vil grønne fjærer fungere helt fint.

Av sko så kan du se på Garmont Prophet eller Crispi Evo. Når det gjelder fleks på skoen er de fleste leverandørene ganske like (hvertfall Scarpa og Crispi). Beste er jo naturligvis å prøve skoen i en butikk. For alt jeg vet passer sikkert også Scarpa sin TX Pro fint på foten din. Jeg vil anbefale TX Pro fra Scarpa siden jeg har god erfaring med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alene er de ikke, men det finnes mange andre fordeler med NTN. Fjærene kommer egentlig mesr an på vekt og sko størrelse for det er de som skal regulere utløserfunksjonen. Finnes en sånn skala for dette, men i utgangspunktet vil grønne fjærer fungere helt fint.

Av sko så kan du se på Garmont Prophet eller Crispi Evo. Når det gjelder fleks på skoen er de fleste leverandørene ganske like (hvertfall Scarpa og Crispi). Beste er jo naturligvis å prøve skoen i en butikk. For alt jeg vet passer sikkert også Scarpa sin TX Pro fint på foten din. Jeg vil anbefale TX Pro fra Scarpa siden jeg har god erfaring med den.

Takk for tips !

Skistoppere er ikke den eneste fordelen nei. Det skal også bli fint med step in, spesielt i alpene hvor skiene til stadighet skal av og på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøvde TX PRO og de satt som et skudd. Likte også fleksen de hadde.

Etter lesing, vurdering og diskusjon av ski fra K2, Vølkl, etc, kom jeg til at Black Crows Corvus 185cm burde være et godt kompromiss som takler både pist og offpist bra.

Satser på grønn/soft fjær på bindingene.

Bestillte hos OSL og betaler 11200,- for hele pakka. Det er samme pris som hos Jesting.

Da er det bare å vente på snø !

Takker for tips og innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.