Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulktur med mulighet for bålfyring


fjellogtur

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og en kompis planlegger 14 dagers tur i første del av Januar, og trenger tips om hvor vi skal dra.

1. Vi skal gå med ski og pulk.

2. Vi ønsker mulighet for bålfyring (barskog), ihvertfall på deler av turen.

3. Det må være muligheter for rypejakt.

4. Ikke lenger nord enn tilogmed Lierne i Nord- Trøndelag.

Forslag mottas med stor takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Hvis du ser bort ifra rypejakt kan jeg anbfale Fmundsmarka på vinteren. Det er mindre kuppert enn områder lenger vest, så det er litt bedre med pulk. Det er riktignok ikke heelt lov å brenne bål av tørrgadder i parken. Et men er jo at det kan bli skikkelig kaldt der, men holder du deg litt unna sjøen så er det litt mildere -tur i Norge i januar har jo lett for å bli kalde..

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Om du ønsker å jakte skogsfugl i januar bør du vel strengt talt vurdere sverige. Er vel litt mere lovlig det... :)

Rype er ikke regnet som "skogsfugl" og er jaktbart helt til 28/2 :)

Ta en titt på inatur.no for jaktkort. Via jaktkortene finner du sikkert egnet terreng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ville sette pris på forslag til pulk tur (med bål muligheter osv) i vestlandet..f.eks. fra beeergghen så langt nord som Nordfjord, så langt øst som Ustaoset, og så langt sør som Hauekeli. Bør være nok av muligheter (avhengig av offentlig transport, og helst under 6 timer på buss). Telemark/Fyresdal/SetesdalRyfylkeheiene osv for langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sette pris på forslag til pulk tur (med bål muligheter osv) i vestlandet..f.eks. fra beeergghen så langt nord som Nordfjord, så langt øst som Ustaoset, og så langt sør som Hauekeli. Bør være nok av muligheter (avhengig av offentlig transport, og helst under 6 timer på buss). Telemark/Fyresdal/SetesdalRyfylkeheiene osv for langt. :)

Et tips sånn i farten: Kom til å tenke på Vikafjell, var der på vintertur i 1989/90 da jeg bodde på Voss. Må medgi det er såpass lenge siden, og ikke har jeg noen notater/bilder fra turen. Husker området som fint terreng med mange muligheter.

Sjekk evt. på ut.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips sånn i farten: Kom til å tenke på Vikafjell, var der på vintertur i 1989/90 da jeg bodde på Voss. Må medgi det er såpass lenge siden, og ikke har jeg noen notater/bilder fra turen. Husker området som fint terreng med mange muligheter.

Sjekk evt. på ut.no

Støtter Vikafjellet, Stølsheimen og området fra Voss til Sognefjorden. Variert terreng med vidde og god furuskog når du trekker ned. Sjekk ut området fra Tvinnestølen og nordover.

Ellers kan Utvikfjellet være et alternativ nærmere Stryn. Om du trekker det en anelse lenger øst en Ustaoset, er Golsfjellet et trivelig sted med gode snøforhold og plenty med ved for bålet.

For trådstarter støtter jeg Snåsaområdet og inn mot Svenskegrensen. Et område som ikke er så "populært", men har mange kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.