Gå til innhold
  • Bli medlem

Multitool Victorinox, Leatherman, Gerber, eller SOG?


yexiter

Anbefalte innlegg

Har tenkt å invistere i et multitool, for bruk på fjellet, i hverdagen på jobb og på dass. Kort sagt overalt. Har tenkt å kjøpe Victorinox Swisstool spirit. Er det noen som har erfaring med disse? Hvilket multiverktøy ville DU anbefale, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hele livet hatt en Victorinox 53501, men har nå funnet ut at den veier litt for mye når jeg ikke bruker halvparten av funksjonene ute på tur. Så ville heller kjøpt en mindre versjon til turbruk.

Hjemme derimot så brukes 53501 nermest til alt.

Holdbarheten på Victorinox er meget bra. Har som sagt hatt min i ca 20 år, uten noen feil eller mangler. Og den er brukt mye.

Har desverre ingen annen erfaring om leatherman osv. Eneste er vell vekten, hvor Victorinox kontra funksjoner vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele livet hatt en Victorinox 53501, men har nå funnet ut at den veier litt for mye når jeg ikke bruker halvparten av funksjonene ute på tur. Så ville heller kjøpt en 54941R til turbruk.

Hjemme derimot så brukes 53501 nermest til alt.

Holdbarheten på Victorinox er meget bra. Har som sagt hatt min i ca 20 år, uten noen feil eller mangler. Og den er brukt mye.

Har desverre ingen annen erfaring om leatherman osv. Eneste er vell vekten, hvor Victorinox kontra funksjoner vinner.

hva er 53501 og 54941?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd swisstool spirit, men her er i alle fall en som er fornøyd.

Selv er jeg strålende fornøyd med charge al og skeletool fra leatherman, men de kommer kanskje litt ut på hver sin sin side størrelsesmessig i forhold til spirit..?

Hva med wave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Wave. Kjempefornøyd sålangt, har brukt den mye på tur og til hverdagsbruk. Har bare hatt den i et knapt år, men den har fungert strålende! Hadde også Blast en liten periode, men byttet den inn mot en Wave pga feil med saksa. Liker Wave hakket bedre, siden den har knivbladene "utenpå", sånn at man slipper å åpne hele greia for å ta ut kniven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Wave, og er godt fornøyd, men her en tur knakk det av en bit inni tangmekanismen slik at tanga har blitt "hengslete" og slapp. Vet dere hvordan det er med denne garantien og klaging på dette? Har hatt denne leathermanen i maaaange år og har dessverre mistet kvitteringen. Hva er så framgangsmåte for å få til en garantisak på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 25 års garanti på Leaterman.

Du fyller ut dette skjemaet http://www.brukerhjelp.no/Reparasjonsskjema%202008%20Leatherman.pdf og sender leathermanen inn til Trygve Alm,som er importør i Norge.

Ettersom jeg har fått inntrykk av på andre forum, så er det en "No questions asked"-garanti.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=23&t=32839&view=unread#unread

Jeg skal til å sende inn min, så får se hva som skjer.

Der knakk regelrett den tykke skrutrekkern inni rett av. Uten bruk av rå makt. Sende de en mail og fikk beskjed om å sende den inn.

Du kan også levere den til en forhandler som sender den inn. Men jeg synes det er greit å gå utenom mellomledd om man kan det.

:)

EDIT:

Tygve Alm AS har nå blitt Wenaas Sport og Fritid; http://www.wsf.no/?page_id=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.