Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellforums brukere landsoversikt.


Gjest Srx (Ron)

Hvor bor du?  

179 stemmer

  1. 1. Hvor bor du?

    • Finnmark
      5
    • Troms
      8
    • Nordland
      16
    • Nord-Trøndelag
      5
    • Sør-Trøndelag
      14
    • Møre og Romsdal
      10
    • Sogn og Fjordane
      5
    • Hordaland
      14
    • Rogaland
      9
    • Vest-Agder
      4
    • Aust-Agder
      5
    • Telemark
      3
    • Vestfold
      5
    • Buskerud
      13
    • Oppland
      10
    • Hedmark
      5
    • Oslo
      20
    • Akershus
      18
    • Østfold
      2
    • Svalbard
      2
    • Sverige / Danmark
      4
    • Andre land utenom Norge, sverige, Danmark
      2


Anbefalte innlegg

Gjest Srx (Ron)

Hvor kommer Fjellforums brukere i fra, eller hvor bor de.

På meg virker det som hovedtyngden er godt Sør for Moralsirkelen.

Men kan være morsomt å finne fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Srx (Ron)

Bor i Nord-Troms, er fra Finnmark. Er godt kjent i Vestfinnmark og til dels i Nord-Troms.

Sprunget i fjellene her oppe i litt over 25 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra Oslo/Akershus, men har nylig flyttet til Nordland. Puh, nå slipper jeg å tråkke i folk på søndagsturene.

Jeg bor i Naaarvik, er derfor viktig å poengtere at jeg ikke er herfra :shock: Drømmer om å flytte til innlandet sørpå, men er nok for inngrodd nordlending til å kaste loss å dra til sydligere strøk.

Med mindre det er for å drikke caffe latte ute på fortauet, synes jeg du bør forkaste den drømmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Naaarvik, er derfor viktig å poengtere at jeg ikke er herfra :shock: Drømmer om å flytte til innlandet sørpå, men er nok for inngrodd nordlending til å kaste loss å dra til sydligere strøk.

Da jeg bodde nordpå i mange år, avslørte kompiser og andre bekjente en utrolig uvitenhet om resten av landet. og spesielt Østlandet. I mitt fylke, Oppland, har vi mer variert natur enn den du finner nordpå. Kom og nyt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt fylke, Oppland, har vi mer variert natur enn den du finner nordpå. Kom og nyt den!

En ganske hard påstand dette Larka.. Har ikke bodd så mange årene i nordnorge (bare 8 mnd fordelt på Bodø og Bardufoss), og en liten kjøretur gjennom Troms og Finnmark fylke, og det er da utrolig variert og flott natur der som slår ut mye av det som er i Oppland, er min påstand :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske hard påstand dette Larka.. Har ikke bodd så mange årene i nordnorge (bare 8 mnd fordelt på Bodø og Bardufoss), og en liten kjøretur gjennom Troms og Finnmark fylke, og det er da utrolig variert og flott natur der som slår ut mye av det som er i Oppland, er min påstand :shock:

Ja da, er jo enig i det. Mitt anliggende er det samme som Dags. Vi bor i et fantastisk land hva natur angår. Alle landsdeler har sine kvaliteter. Men jeg må nok holde litt fast ved at vi søringer som flytter nordover av og til glemmer hvilke fantastiske naturkvaliteter vår egen landsdel har. Mange søringer får ofte et litt for romantisk forhold til sin nye landsdel. Etter å ha reist landet rundt kan jeg ikke se at noen andre deler av landet har mer å by på enn Oppland. Breheimen, Dovre, Rondane Jotunheimen, Langsua, Mjøsa, Toten, Randsfjorden, Nordmarka, Gudbrandsdalen Valdres og Toten. Enhver burde bli stum av beundring. Jeg sier ikke mer.):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, er jo enig i det. Mitt anliggende er det samme som Dags. Vi bor i et fantastisk land hva natur angår. Alle landsdeler har sine kvaliteter. Men jeg må nok holde litt fast ved at vi søringer som flytter nordover av og til glemmer hvilke fantastiske naturkvaliteter vår egen landsdel har. Mange søringer får ofte et litt for romantisk forhold til sin nye landsdel. Etter å ha reist landet rundt kan jeg ikke se at noen andre deler av landet har mer å by på enn Oppland. Breheimen, Dovre, Rondane Jotunheimen, Langsua, Mjøsa, Toten, Randsfjorden, Nordmarka, Gudbrandsdalen Valdres og Toten. Enhver burde bli stum av beundring. Jeg sier ikke mer.):

Men har dere saltvann?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo, er fra Nord-Troms.

Siden saltvann tydeligvis er det viktigste kriteriet for om naturen objektivt sett er flott, både kommer jeg fra, og bor i et par av de flotteste fylkene i landet :)

Til dere som bor i Oppland, kjøp litt havsalt og strø i Mjøsa, så slår Oppland knockout på de 18 andre. For Oppland har fenomenal natur og en drøss med fjellheimer. Men, inntil videre kommer altså Oslo over Oppland på listen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Ålesund.

Sitter på stuen og ser 15-20 flotte topper fra godstolen( ikke i dag vel og merke, regner sidelengs med kuling i kastene). Jønshornet er liksom kronen i midten når jeg ser sørover:)

Mvh AlexS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Norge er en perle. Alle fylker, landsdeler, har sine særegenheter.

Mitt lille land............ :)

Svært klokt sagt, selv om jeg er i tvil når jeg tar flytoget OSL-Oslo. Sannsynligvis er det mye å gjøre her også, bare man er litt kreativ og blir kjent i området. Kan sikker gjøre mye artig i ravinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.