Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne lukt i Nalgeneflaske


Barskekarsten

Anbefalte innlegg

Vi var på kanotur og hadde litt for mye mat så jeg endte med å fylle nalgeneflaska mi med hjemmelaget mexikansk gryte.NAM! Den stod en stund i kjøleskapet og ble spist opp etter ca 6 dager. Den smakte fortreffelig før jeg skulle på tur helga etter. Det som ikke var så gøy var at flaska startet å lukte skikkelig ille! Det stinker så mye av den at det ikke er noe å bruke som drikkeflaske.

Noen gode tips for å få fjernet lukta?

Nå har jeg prøvd med sterk varm lut i 24timer og det var ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde fiskelukt i min Jetboil, lukta forsvant etter at jeg skylte den med varmt vann med kjøkkenhåndsåpe. Jeg fylte såpe og varmtvann og lot det stå noen dager før jeg skiftet ut såpevannet. Etter å ha holdt på slik noen dager ble jeg kvitt lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På termosene mine heller jeg oppi en god dæsj (spiseskje?) oppvaskmaskinpulver, fyller på varmt vann og lar stå en times tid før jeg skyller godt. Oppvaskmaskinpulver er laget nettopp for å være sinnsvakt god på å løse opp matrester og ekle ting uten å behøve mekanisk skrubbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.