Gå til innhold
  • Bli medlem

lastet parispulk.....


orre

Anbefalte innlegg

Annonse

Det kommer veldig an på føre og terreng. Noen ganger kan det være et slit med 20-30 kg. Andre ganger kan det gå helt fint med 50-60. Noe særlig mer enn det er uansett ikke noen problemstilling pga.størrelsen på brettet. Jeg har ofte med meg litt god gammeldags parafinvoks som jeg bruker som glider hvis føret er trått. Man kan spare en del krefter på å ha god gli ikke bare på skiene. Jeg prøver å pakke det tyngste nederst samt å pakke så kompakt som mulig. Parisbrettet er ganske smalt så det velter lett hvis det blir for høyt og underlaget er ujevnt. Jeg pakker i bager som stroppes fast så det er ingen krise, men det er irriterende å stadig måtte snu pulken. Med riktig lasting er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettest mulig. Som Trango sier, så er det et inni hampens slit om du må over et fjell eller lignende. På flatmark så går det meste bra, men kan huske å ha slitt de gangene fjell plutselig skal krysses.

Jeg pleier å pakke det tyngste bakerst. Da får du fortrinnet med at fornten tipper oppover i dyp snø eller generell snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.