Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring på Heimdal (klatrefører for Trondheim)


Talionis

Anbefalte innlegg

Hei!

I den gamle klatreføreren for Trondheim (fra 2004 tror jeg), laget av Tindegruppa NTNUI (Lars Audun Nornes står som forfatter), er det nevnt en "liten, sørvendt vegg, med dårlig fjellkvalitet, og plass til ca. 10 ruter" (det ble ikke helt ordrett, dette sitatet, men ganske nærme). På kartet er den merket vest for Heimdal (Trondheim), i Skjefstadbakken, som går sørover fra Ringvålveien (det er bare å søke på Skjefstadbakken på Google maps). Det er bare åker der denne veggen visstnok skal være, og jeg kunne gjerne tenkt meg å vite hvor denne veggen befinner seg, siden den åpenbart ikke ligger i Skjefstadbakken.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Kunne jo prøvd å kontakte Tindegruppa, men har ikke funnet noen kontaktinformasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte dessverre av kamera! :) Kan ta noen bilder hvis jeg skal den veien senere en gang :)

Nå er ikke jeg noen ekspert på å vurdere klatrevegger, så dere får ta dette med en klype salt.

Høyre del av veggen hadde ganske dårlig fjellkvalitet, mens venstre del var noe bedre. Sistnevnte var også en del overhengende, og der kunne det sikkert blitt noen spennende ruter. Det store minuset ved veggen (og grunnen til at jeg ikke fikk undersøkt så nøye) var at under hele veggen er det masse buskas, så med mindre noen har initativ nok (og tillatelse fra grunneier) til å rydde det vekk, så er ikke denne veggen noe å samle på dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.