Gå til innhold
  • Bli medlem

Amfibi - DNT medlem "rabatt"


Fjellfant

Anbefalte innlegg

Er det andre som syns at DNT medlemsrabatten på Amfibi bare virker som noe lureri?

For eksempel Crispi Skarven "Vår pris" 2499,-, det står ingenting om veil.pris der. Logger du inn så får du "DNT kunder pris": 2499,- og veil. pris 2999,-

Dårlige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke direkte svindel men samtidig er ikke DNT rabatten verdt noen ting. Det kan man se på som svindel, men hvem som svindler kan man jo sette spørsmålstegn ved. Jeg vil påstå det er DNT som svindler i denne sammenheng som lover sine medlemmer rabatter også klarer de å forhandle fram en så dårlig rabatt ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo veiledene pris på Skarven 2999 ifølge Crispi. At Amfibi har en hyggelig pris på det er jo bare kjekt for de som ikke er DNT medlemmer. Vil så absoulutt ikke kalle det de gjør svindel..

Amfibi prøver å kjøpe seg goodwill, dvs., anseelse hos oss ved å "være så snille og greie å tilby DNT medlemmene noe ekstra".

Problemet er at det ikke er noe særlig ekstra å spore.

Edit: forøvrig blir amfibi slått på målstreken av XXL.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=668669

Gratis frakt inkl. i prisen om man kjøper der heller enn hos amfibi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper seg goodwill? Som DNT medlem så er du garantert å få veiledene pris minus 15%. Veiledene pris er jo produsentene som setter og ikke Amfibi. Mener du at de heller skal sette veiledende pris i stedet for deres salgspris? Eller vil du ha DNT rabatt på tilbudsprisen deres også? Det får du sikkert på XXL også? Logger man inn med brukernavn med en gang så ser man jo prisen på den man skal ha. Har ikke handlet på nettet på en stund (garasjen ble full gitt..), men mener at Amfibi har vært svært konkurransedyktige når det kommer til pris. Hvis de nå bare er slått av XXL på Skarvenskoa så er jo det bra det?

Er forøvig enig med Phaser om at DNT burde klare en bedre rabatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som DNT medlem med 15% redusert av villedende pris på produkter som de aller fleste butikker i Norge har på lager (Bergans, Norrøna etc.) blir du lurt :P

Skjønner du ikke hvor jeg vil hen?

Amfibi.no er konkurransedyktige på mange produkter, og det har jeg aldri bestridet. Men måten avtalen er utformet på gjør at amfibi.no ikke gir noe særlig gratis til DNT. Dersom du kvalifiserer til den rabatten på noe hos amfibi.no så kan du banne på at en annen butikk har det billigere. www.prisjakt.no sjekk selv. Lykke til med å benytte DNT rabatten hos amfibi.no

Ett Helsport Ringstind 2 telt koster 4000 der. På XXL kun 2500,- (Var 2200 tidligere i august) http://www.prisjakt.no/product.php?p=408313

Enten så er amfibi konkurransedyktige på en gitt vare, eller så er de vesentlig dyrere. Det er min erfaring. Og hva hjelper rabatten hvis de har gitt litt rabatt til alle? Jo, da får ikke du noen rabatt. Så DNT rabatten er egentlig ingen stor rabatt. Det bare ser veldig fint ut på papiret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som DNT medlem med 15% redusert av villedende pris på produkter som de aller fleste butikker i Norge har på lager (Bergans, Norrøna etc.) blir du lurt :P

Skjønner du ikke hvor jeg vil hen?

Siden avtalen ligger ute på DNT's sider er det vel DNT som har forhandlet frem/godkjent avtalen og da er det vel strengt tatt DNT som har ansvaret for kvaliteten på avtalen eller? Regner da med at Åsnesavtalen og avtalen med Oslo Sportslager er like "dårlige"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tilføye at det er flere butikker som har tilsvarende avtaler, bla. Sportsnett og Oslo Sportslager. Ingen av de to er ikke kjent for å ha de laveste veiledende prisene men med DNT-rabatten kommer en ofte ned på prisen i andre butikker. Det er min erfaring. Det er selvfølgelig en del ekstremtilfeller som f.eks Primus Omnifuel som koster kr. 2199 med brenselsflaske på Sportsnett men som har fast lavpris på f.eks XXl (kr 1108 sist jeg sjekket) og Obs Sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en del slike rabattavtaler selv, har en del enda.

Samme erfaring har jeg. Hvis en leter litt finner ofte ting billigere andre steder enn på en avtale med rabatt. Har sett det opp til 30% rabatt og at det enda var billigere annet sted.

Nå snakker vi så klart bare i Norge. KJøpe f.eks telt fra USA er jo klart billigere.

Det som derimot kan gi litt ekstra ved slike avtaler er invitasjoner til handlekvelder og slikt. Der kan man fort finne litt snacks.

Og greit å være litt innom samme butikk noen ganger så de som jobber der har sett deg før. De husker ikke så lett om du kjøpte og tolker deg ofte som en god kunde, ergo dertil bedre service og lettere å prute.

Bare ikke for ofte da ;-)

Uansett er det ofte å regne som en tilbudspris hvis noen går ned fra f.eks 2.899 til 2.799 for å matche en konkurrent. Da får man jo ikke rabatten på evt 15% lenger.

Er mye som alltid er merket som tilbud selv om det ikke er spes billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden avtalen ligger ute på DNT's sider er det vel DNT som har forhandlet frem/godkjent avtalen og da er det vel strengt tatt DNT som har ansvaret for kvaliteten på avtalen eller? Regner da med at Åsnesavtalen og avtalen med Oslo Sportslager er like "dårlige"?

Både ja og nei.

Oslo Sportslager er en dyr butikk, ingen tvil om det. Ett av kjennetegnene, og det store positivet med disse er at de fører ett hav av merker som du ikke finner på fiskebutikken på hjørnet. Det er liten konkurranse i markedet rundt merker som f.eks. Mountain Equipment og Western Mountaineering. 10% rabatt på veiledende pris på disse produktene blir derfor ett kjempetilbud, da ingen presser pris på disse til vanlig.

10% rabatt på en Bergansjakke til fullpris er omtrent null verdt ;-) Og når butikken gir ut slik rabatt på produkter som koster betydelig mindre "alle andre steder" så føler jeg meg lurt.

Men nå må dere ikke ta meg overbokstavelig på anklagene om "svindel" nå da. Det er jo tross alt en grunn til at ikke forbrukerrådet har kastet seg over butikkene. Det èr ikke svindel, men som en prisbevisst utstyrsfreak så ser jeg absolutt muligheten for at folk kan og blir svindlet av den misvisende teksten. Om ikke annet, av goodwillen. "Å for en kjekk butikk, der vil jeg handle mer."

Jeg oppfordrer alltid til å bruke www.prisjakt.no (hvor mange ganger bare i denne tråden? :D ). Da kan folk sjekke selv. Og som sagt, Amfibi har nice price på noen produkter, og jeg er kunde der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når butikken gir ut slik rabatt på produkter som koster betydelig mindre "alle andre steder" så føler jeg meg lurt.

Men nå må dere ikke ta meg overbokstavelig på anklagene om "svindel" nå da. Det er jo tross alt en grunn til at ikke forbrukerrådet har kastet seg over butikkene. Det èr ikke svindel, men som en prisbevisst utstyrsfreak så ser jeg absolutt muligheten for at folk kan og blir svindlet av den misvisende teksten. Om ikke annet, av goodwillen. "Å for en kjekk butikk, der vil jeg handle mer."

Jeg vil fortsatt påstå at det da er DNT som har gjort en dårlig jobb når det gjelder å forhandle frem gunstige avtaler for medlemmene. De som mener at avtalen er dårlig burde jo heller henvende seg til DNT og opplyse om det fremfor å kritisere butikken på et nettforum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en sak som kan ses på i fra to sider. DNT lokker med rabattavtaler for å sikre seg medlemmer og Butikkene lokker med dnt rabatt for å sikre seg kunder. Butikken veit nok helt sikkert at rabattavtalen er lite verdt. Mulig de som driver med dette i DNT ikke skjønner at de har blitt "lurt" men det kan jo tenkes at de bevist selger en dårlig avtale da de helt sikkert kan få en del medlemmer til å tro at den er verdt litt. Var med på en DNT arrangert tur her om dagen og de ville verve medlemmer med argument som 15% på den lokale sportsbutikken. Jeg spurte ikke noe mer om den avtalen og er fortsatt ikke medlem. '

Men uansett så blir jo rabatter og tilbud missbrukt til de grader i alle slags butikker for tiden. Det er jo knapt en dag mellom hver kampanje. Og det ser jo veldig forlokkende ut å kunne kjøpe for eksempel vinduer med 45% rabatt, men når man veit at det er så og si umulig å få dårligere rabatt en 35%, og 40% er veldig vanlig, er jo plutselig ikke tilbudet så voldsomt bra. Dessverre er det mange som går på dette. Sikkert de aller fleste av oss fra tid til annen. Jeg har selv kommet hjem med ting jeg strengt tatt ikke hadde brukt for bare fordi de var på halv pris. Men når det gjelder litt dyrere saker pleier jeg å være veldig nøye med å undersøke priser. Strengt tatt så burde man det på de billigere tingene også for det er de man kjøper absolutt mest av og det er de som gjør at pengene blir borte fra kontoen uten at man helt skjønner hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at vi forbrukere ikke bør gjøre hverandre bevisste på hvordan det private markedet forsøker å snyte oss?

Den var ny.

Tja, nå er det jo ikke det jeg sier da. Det jeg prøver å få frem er at DNT har gjort en dårlig jobb med avtalen. Hvis du mener at det er det samme som at Amfibi snyter oss synes jeg nok at du angriper problemet fra feil ende. Det er jo greit at det gjøres oppmerksom på at avtalen ikke er bra, men jeg vil nå fortsatt hevde at ansvaret for avtalen ligger hos DNT og at det derfor er DNT som bør kritiseres.

Jeg har jobbet med innkjøp i mange år og det blir litt som om firmaet jeg var ansatt i skulle kritisert leverandørene våre hvis jeg skrev en dårlig avtale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.