Gå til innhold
  • Bli medlem

Whiskey på tur


GodTur

Anbefalte innlegg

Annonse

Cognac og Whiskey koster jo skjorta hvis man skal ha noe som smaker, så til turbruk er Jägermaister en sikker vinner for meg :) Fås kjøpt i 0,33 (tror jeg) plastflasker som er lett å bære hjem.

Den store skogsfylla står jeg over for all fremtid, så en liten flaske holder lenge. Hadde en kjip episode for noen år siden, da jeg og en kompis drakk oss på en kraftig snurr 12-1300 meter over havet, og 1,5 mil fra bilen som sto ca 300moh. Den turen hjem dagen derpå, ned bratte skrenter og over steinur var helt for j*vlig tung :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akevitt i metall drikkeflaske! Et staup Gammel Opland i hvert bein ved ankomst dagens mål. Virker best på om mage. Kristian Bing (Bings gryte) framholdt at en ikke skulle smake vått eller tørt de siste 6 timene før ankomst slik at "ankerdrammen" ga best utbytte.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en "jeger" variant som het Balder. DVS en norsk produsent som har et VELDIG lignende produkt. Personelig syntes jeg den var bedre. Kommer på 0,5l plastplaske og var minst like god :)

Jepp, den har jeg prøvd med på tur. Er finfin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en "jeger" variant som het Balder. DVS en norsk produsent som har et VELDIG lignende produkt. Personelig syntes jeg den var bedre. Kommer på 0,5l plastplaske og var minst like god :)

Jeg må innrømme at dette var noe av det værste jeg har smakt! :) Men nå har jeg rar smak!

Personlig elsker jeg skikkelig røykt Islay whisky. Bowmore, Laproiugh, Adberg etc. MMmmm..

Problemet er glassflaske, av og til blir det lomme lerke med " en bedre whisky" , men som oftest blir det Famous Grouse på plastflaske. Smaker helt supert på fjellet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/brennevin/skottland/caol-ila-12-years-old/sku-1034904

Denne er testa og det funker heeeeeeilt utmerket...

Og det beste med den er at om du har folk i turfølget som ikkje har peiling på

whisky får du den garantert for deg sjølv... :)

+1

Og her er en annen anbefaling i samme kategori:

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/brennevin/skottland/lagavulin-single-malt-16-years-old/sku-464404

Småflaskene er kjekke, ingen lekkasje og de varer flere turer.

Nå gjenstår det å se hvor lang tid det tar før helsebyråkratene pålegger sensur av forumet, og innfører lisens for å kjøpe disse småflaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en "jeger" variant som het Balder. DVS en norsk produsent som har et VELDIG lignende produkt. Personelig syntes jeg den var bedre. Kommer på 0,5l plastplaske og var minst like god :)

Alt for søt etter min smak.

Min bestefar hadde i sin tid, lenge før PET-flaskenes inntog, en jolle som ved et uhell ble døpt Balder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en "jeger" variant som het Balder. DVS en norsk produsent som har et VELDIG lignende produkt. Personelig syntes jeg den var bedre. Kommer på 0,5l plastplaske og var minst like god :)

Jepp, den har jeg prøvd med på tur. Er finfin!

Balder er min favoritt også! Tar en god støyt hver gang jeg når en topp av en viss - selvdefinert, selvsagt - betydning. Drar som regel ikke med meg hele flaska da, men heller over i miniatyrflasker a la Underberg. Britene i følget mitt ble helt tussete i fjor da vi nådde toppen av Toubkal og jeg dro fram flaskene mine. De hadde ikke smakt alkohol på ei drøy uke og var virkelig hardt ute og kjøre! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte med en 2dl flaske med Original Bitter. Ligner litt på Jeger men jeg syns den er bedre da den ikke er så søt. Litt sterkere er den også. Den finnes i plastflasker på 2dl og står ofte ved kassaapparatet på polet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en tilhenger av kraftige Islay whiskyer som Laphroaig og Lagavulin, men som oftest blir vel ligningen ”kvantum >kvalitet”, og da blir det heller noen PET-flasker med blended whisky som havner i sekken.

For øvrig er det vitenskapelig bevist at det er lettere å bære en sekk dersom man legger en flaske whisky eller to i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men det er vel ingen som drasser med seg glassflaska på tur? Cask Strength helles vel over på en 0,7 liters Imsdalflaske?

Mange drasser med seg glassflaske på tur, på Hardangervidda, i Børgefjell, Femundsmarka.... Det er det dessverre mange og tydelige spor etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.