Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski for turer med hund


Beate

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter fjellski som skal brukes på tur med hund, dvs uten stålkant. Skal brukes minst mulig i preparerte løyper, men tenker ellers et bredt bruksområdet fra skog til fjell.

Har sett på fischer sin modell "jakt", som er smørefri. Noen som har erfaringer med denne eller andre smørefrie fjellski? Er i utgangspunktet litt skeptisk til smørefrie ski... men har ikke prøvd slike på mange år..

Lurer også på hvor lange ski jeg bør ha? Er 174 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BC bindingen er vel litt lettere å gå med. Men problemet er ofte at de fort iser ned i kuldegrader. Der kan du få problemer med skoene til å henge

i bindingen. Men dette kan du fikse med litt isfjernespray. Eg sjølv har 75mm binding, fordi eg prioriterer meir nedover køyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.