Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunparka


rakafisk

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Hvorfor skal en parka være vanntett? Plagget er laget for ekstrem kulde, og fuktighet utenfra vil ikke være et problem ved normal bruk?

Jeg har en vanntett (og såkalt pustende) Fjellreven parka, og den er helt forferdelig å bruke. Selv ved lite fysisk aktivitet blir det klamt og svett. Da jeg kjøpte den var jeg ikke klar over vanntettheten, jeg ble overrasket da jeg oppdaget det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vantett parka er vell beregna på dem som kun bruker de i bylivet, fra bilen og inn på jobb. Har sett et par i CG parkaser i august, altså absolutt ikke i sprengkulde. Er nok litt forskjellige bruksområder på turtøy ja;) Jeg har selv kjøpt Fjellreven Polar Parka, anorakk type dunjakke, skal bytte ut pelskanten til jerv eller fjellrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert også ha noe for seg for de som er ute på tur lenger enn en helg, der vær og tempratur skifter. Har du først med deg dunjakka og du fryser selv om det er "mildt" drar du på deg den selv om det er regn i lufta. Men termostaten hos folk er jo forskjellig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.