Gå til innhold
  • Bli medlem

Tanaelva med kano


rasto

Anbefalte innlegg

God dag friluftsfolken :shock:

Tenker a paddle Tanaelva fra Karasjok for 7-10 dager. Hvor kan man finne opplysninger om vanstanden. Tror dere at det er nok vann nå i tida? Har akkurat kommet fra reisa tur og der var det veldig lite vann ( men fortsatt greit og padle).

Vi er 2 stykker +2 hunder i pakboat.

Hvis det er noen som her erfaring med tanaelva, kan noe av de strykkene beskrives ?

Foreløpig mange takk

Ha en fortsatt god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg padla nedover fra Karasjok og ut munningen på Tanaelva i sommer. Hadde i tillegg en liten svipptur opp på Laksefjordvidda. Brukte selv en packraft. Aielestrykene, et tredelt stryk nedenfor Levajok Camping, og Storfossen er det eneste du bør være oppmerksom på. Førstnevnte padla jeg uten store problemer, men det nederste partiet i Storfossen ble litt for heftig for meg. Det er nok mindre vann i Tanaelva nå enn det det var da jeg padla, men dette er en flod, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for vannstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.