Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det noe kamera til å montere på hodet?


Babelfish

Anbefalte innlegg

Topic sier vel alt. Jeg er ute etter et eller annet kamera som kan monteres f.eks. i pannebånd eller lignende. Skal prøve å få fanget noen skogsfugl og ryper på film, men trenger begge hender til å administrere bikkja, fløyta, GPS-en og hagla!

Finnes det noe sånt der ute? Er ikke så veldig nøye med bildekvaliteten, skal kun brukes til privat bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker et Contour HD 1080p og er kjempe fornøyd, har brukt det til skikjøring, stisykling og montert på akebrettet til ungene.

Kameraet er gansker robust, tåler godt med vann og snø. Det har en meget god kvalitet på bildet i tillegg.

Ser de har HD 1080p til kr. 1999 på Fotovideo

De har også en som heter GPS som har bluetooth og GPS, bluetooth til å koble til telefon for å bruke denne som søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har erfaring med ContourHD og Gopro. Begge kamara fungerar bra.

Gopro får meir fiskeøye-effekt enn Contour.

Contour er lettare å "sikta inn" før du sett i marsj, mykje på grunn av laserane og den roterande linsa.

Sjå samenlikninga her,

Eg vil anbefala Contour.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eit Drift HD170, storfornøyd.

Standard kamerafeste, så passer til standard stativer og monopoder.

Følger med diverse fester (hjelm, sykkel, stav, feste til "pannebånd" etc). Har også en skjerm der du kan se hva du filmer (i motsetning til eks. gopro). Vridbar linse, så det kan monteres i alle retninger, og likevel filme "beint".

Og ikke minst fjernkontroll som du fester rundt håndleddet for å starte og stoppe filming. Så slipper du å fomle rundt oppmed hode når du skal starte/stoppe filmen.

1695,- på ps.no: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=178572&model=&salg=

Produsentens hjemmeside: http://driftinnovation.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, der begynner vi å komme ned i en akseptabel prisgruppe.

Kan du si litt mer om drift-kameraet. Hva med batterilevetid? Og er det noen grei måte å skru det på? Kan jo gå mange timer i skogen uten at det skjer noe, og når bikkja tar stand bør det gå fort å skru på opptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit batteri skal holde til ca 2 timer filming, du kan også kjøpe større batteri som tilleggsutstyr, dette dobler batterikapasiteten: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=219965&model=&salg=

Kamera slås på ved og holde inne en knapp :wink: Men du kan i menyene stille inn hvor lenge det skal vere stand-by (altså på, men uten skjerm etc slått på) før det slås helt av. Når det er i standby så er det bare å trykke på knappen på fjernkontrollen og opptak starter omtrent umiddelbart. Viss kamera er helt avslått, mener eg det tar omtrentlig 4-5 sec før det er klart til filming.

Det som er negativt er den innebygde mikrofonen. Den er ikke brukende til å ta opp vanlig tale etc uten at du er veldig nær. Motorlyd, lyden av ski mot snø etc fungerer den bra på. Ekstern mic kan kjøpes.

De fleste av disse filmene har eg filmet med Drift HD170 (de som er tagget med "Drift HD 170"):

http://vimeo.com/hmhelland/videos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan vere verdt og merke seg er at de fleste slike "actioncam" har veldig vidvinkel. Drift Hd har 170 graders vinkel i 720p og rundt 140 grader i 1080p. Så for å se fuglene godt må du vere nært!

Gopro og Contour har vel ca samme vidvinkel som Driften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan vere verdt og merke seg er at de fleste slike "actioncam" har veldig vidvinkel. Drift Hd har 170 graders vinkel i 720p og rundt 140 grader i 1080p. Så for å se fuglene godt må du vere nært!

Gopro og Contour har vel ca samme vidvinkel som Driften.

Nemlig ... og dette tenkte jeg ikke på før jeg kjøpte Driften. Har testet det i dag, og det er jo ubrukelig til mitt bruk. Vidvinkel er ikke greia når man skal fange tiuren på film.

Så da har jeg et splitter nytt kamera til salgs! Det er ikke HD-versjonen. Kjøpte det på Japan Photo for 999 kroner, og selges for 700 hvis noen vil ha det. Eneste "mangelen" er at bikkja rakk å forsyne seg av det ene hjørnet av esken ... da vil vel neppe Japan Photo ha det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.